Maspex kupuje marki Agros Nova - jedna z największych akwizycji na rynku
Jedna z największych polskich firm spożywczych Grupa Maspex Wadowice, kupuje należące do firmy Agros Nova dwa zakłady produkcyjne w Łowiczu i Wąsoszu oraz siedem marek produktów. Według spółki jest to jedno z największych przejęć w branży spożywczej w Polsce.
19.12.2014 12:15
Jak poinformowała w piątek rzecznik Grupy Maspex Wadowice Dorota Liszka, będzie to 17. i największa akwizycja w historii wadowickiej firmy, w tym ósma na rynku polskim. W efekcie przejęcia powstanie grupa spożywcza o obrotach ponad 4 mld zł.
Według niej wstępna umowa na zakup wybranych aktywów firmy Agros Nova została podpisana z jej właścicielem funduszem IK Investment Partners. Strony nie ujawniają wartości transakcji. Wśród przejmowanych marek są: dżemy Łowicz, warzywa konserwowe Krakus, keczupy i koncentraty pomidorowe Kotlin i Włocławek, majonezy, musztardy i sosy Fruktus oraz soki Tarczyn i DrWitt. Warunkiem wejścia w życie tej umowy jest uzyskanie zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Cytowany w komunikacie prezes Maspex Wadowice Krzysztof Pawiński ocenił, że przejęcie to w sposób znaczący zwiększa skalę biznesu spółki.
"Grupa Agros Nova to bezdyskusyjnie jedna z najsilniejszych firm spożywczych w tym kraju, która wniesie olbrzymi dorobek do naszej spółki - wartościowe i silne marki oraz - co dla nas bardzo ważne - także profesjonalny zespół pracowników" - zaznaczył prezes.
Prezes zarządu Grupy Agros-Nova Marek Sypek zapowiedział, że firma ta w ciągu najbliższych miesięcy będzie poszukiwać możliwości przejęcia podmiotów na polskim rynku w celu dołączenia ich do spółki Agros-Nova Soki (posiadającej marki soków i napojów Fortuna, Garden i Pysio). Możliwa jest też sprzedaż tej spółki inwestorowi branżowemu.
Grupa Maspex Wadowice jest jedną z największych firm w Europie środkowo-wschodniej w segmencie produktów spożywczych. Posiada spółki zależne i zakłady produkcyjne w Polsce, Czechach, Słowacji, Węgrzech, Rumunii, Bułgarii i na Litwie. Ten rok spółka zamierza zamknąć przychodami ze sprzedaży na poziomie 3,3 mld zł, z czego 1/3 stanowi sprzedaż zagraniczna. Grupa posiada takie marki, jak m.in. Tymbark, Kubuś, Lubella, Puchatek, Ekland, DecoMorreno, Cremona, La Festa i Plusssz.