mBank zainwestuje 70 mln zł w przebudowę sieci sprzedaży do 2018 r.
Warszawa, 05.11.2014 (ISBnews) - mBank zainwestuje 70 mln zł do 2018 r. w projekt przebudowy sieci sprzedaży, polegający na wyodrębnieniu z dotychczasowej struktury zaprojektowanych od nowa oddziałów oraz centrów doradczych. Częścią projektu jest tworzenie ultra-nowoczesnych tzw. "lekkich placówek" w centrach handlowych. Docelowe oszczędności z reorganizacji sieci przekroczą 50 mln zł rocznie, podał bank.
05.11.2014 13:22
"Projekt przebudowy sieci sprzedaży to pierwsza tak kompleksowa strategia na rynku bankowym, będąca odpowiedzią na pytanie, jak powinny zmienić się placówki bankowe, by lepiej pasować do preferencji klientów oraz mobilnych trendów. Dziś przeciętny klient codzienne transakcje realizuje sam, a do oddziałów przychodzi załatwić konkretną sprawę. Czynności te różnią się charakterem, czasem trwania oraz stopniem złożoności. Dlatego bank zdecydował się na powołanie dwóch rodzajów placówek i rozdzielenie ich funkcji. Jesteśmy przekonani, że ten model się sprawdzi" - powiedział wiceprezes ds. operacji i informatyki Jarosław Mastalerz, cytowany w komunikacie.
Licząca obecnie 178 placówek sieć sprzedaży mBanku zostanie podzielona według sprawowanych funkcji na dwa rodzaje lokalizacji. W centrach handlowych powstaną lekkie oddziały, zapewniające szybką i sprawną obsługę w podstawowym zakresie. W budynkach biurowych zostaną z kolei uruchomiane centra doradcze, mogące zapewnić klientom przestrzeń niezbędną do dłuższej rozmowy o finansach, wyjaśniono.
"Inwestycja w ramach sieci sprzedaży banku, zaplanowana do 2018 roku, przyczyni się do optymalnego dostosowania oddziałów bankowych do potrzeb współczesnego - często mobilnego - klienta. Pozwoli też być mBankowi bliżej klientów, a dzięki dogodnym lokalizacjom, obsługiwać ich w bardziej komfortowych warunkach. Projekt warty ponad 70 mln zł nie tylko pozytywnie przełoży się na akwizycję, ale docelowo przyniesie też oszczędności na poziomie ponad 50 mln zł rocznie, m.in. dzięki lepszemu zarządzaniu wynajmowanymi powierzchniami" - czytamy dalej.
Premierowa lekka placówka mBanku rozpoczęła działalność w łódzkiej Manufakturze. Centrum doradcze funkcjonuje w Szczecinie od czerwca 2014 r.
"Zebrane dane wyraźnie pokazują, że handel przeniósł się do dużych centrów, gdzie klienci nie tylko chętnie robią zakupy, ale i załatwiają drobne sprawy bankowe. Po przeniesieniu jednej z placówek banku do takiego centrum, liczba sprzedanych w oddziale rachunków wzrosła w ciągu roku niemal o 100%, a liczba spotkań z klientami w tym samym czasie zwiększyła się o ponad 80%" - zaznacza wiceprezes mBanku ds. bankowości detalicznej Cezary Kocik.
Liczba dostępnych dla klientów detalicznych placówek nie ulegnie zmianie, podobnie jak nie zmieni się liczebność oddziałów dla klientów korporacyjnych. Będą one przystosowane do obsługi wszystkich klientów: detalicznych, korporacyjnych i private banking. Nowe formaty placówek pojawią się w 87 miastach Polski, podsumowano w komunikacie.
mBank (dawniej BRE Bank) należy do czołówki uniwersalnych banków komercyjnych w Polsce. Strategicznym akcjonariuszem mBanku jest niemiecki Commerzbank. Bank jest notowany na GPW w 1992 roku. Aktywa razem mBanku wyniosły 104,28 mld zł na koniec 2013 r.
(ISBnews)