mDM spodziewa się odbicia i wzrostu rynku reklamy o 4% r/r w 2014 r.
Warszawa, 30.01.2015 (ISBnews) - Na rynku reklamy można w tym roku oczekiwać odbicia - może on wzrosnąć o 4%, prognozuję analitycy Domu Maklerskiego mBanku.
"Ożywienie na globalnym rynku reklamy i dynamika PKB dla Polski na poziomie ponad 3,0% w 2015 r. powinny przełożyć się na odbicie w reklamie ogółem r/r na poziomie 4%.W rozbiciu na segmenty wzrostów oczekujemy w internecie oraz w reklamie TV (+5% r/r), spadać w dwucyfrowym tempie będzie reklama w prasie, co wiąże się z dalszymi znacznymi spadkami rozpowszechniania płatnego polskich dzienników ogólnopolskich" - czytamy w raporcie "Strategia 2015".
Analitycy podkreślają, że presję na nadawców TV może rodzić polityka nowego inwestora strategicznego w TVN - wśród zainteresowanych są Time Warner i Discovery.
Według mDM, nowa ustawa medialna, zgodnie z którą obecny abonament RTV ma zastąpić opłata audiowizualna, będzie wspierać komercyjnych nadawców TV (więcej misyjnego kontentu w TVP przełoży się na mniejsze zainteresowanie reklamodawców).
(ISBnews)