Trwa ładowanie...

Media społecznościowe sprzedają jak e-sklepy. Instagram liderem w ciuchach

50 proc. korzystających z serwisu Instagram kupuje rzeczy, które po raz pierwszy tam właśnie zobaczyło. Wartość zakupów za pośrednictwem serwisu tylko w USA jest warta ok. 30 mld dol.

Media społecznościowe sprzedają jak e-sklepy. Instagram liderem w ciuchachŹródło: Getty Images, fot: JOE RAEDLE / GETTY IMAGES NORTH AMERICA
d2fxj04
d2fxj04

W Chinach, jak donosi poniedziałkowa "Rzeczpospolita", ten segment ma być wart w 2022 r. już 413 mld dol. Oznacza to pięciokrotny wzrost w porównaniu do 2017r.

Siła Instagrama jest w skojarzeniu. Okazuje się, że największa grupa użytkowników kojarzy go z ubraniami, nowymi trendami i kosmetykami. Zapewne właśnie również i dlatego w 2018 r. Instagram udostępnił w Polsce opcję zakupów.

Potężne pożary w Australii

To był strzał w dziesiątkę, bo przy rzeczach kupowanych impulsywnie, mechanizm jednego kliknięcia w zdjęcie z charakterystyczną torebeczką prowadzący do zakupu, jest jak samonapędzająca się machina sprzedaży.

"Rzeczpospolita" informuje również, że w Polsce według najświeższych danych miał ponad 8,3 mln użytkowników, a Facebook zaś ponad 21,3 mln. Dla internetowego handlu to ogromna rzesza potencjalnych klientów, których trudno przeoczyć.

d2fxj04

- Spodziewany się niebawem jeszcze jednego znaczącego uproszczenia. Do Polski wejdzie opcja "checkout with Instagram", która już jest testowana w USA przez marki Zara, Adidas czy Kylie Cosmetics. Wtedy będzie można kupować bezpośrednio na Instagramie, bez konieczności przechodzenia do sklepu marki - powiedziała dziennikowi Karina Hertel.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d2fxj04
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2fxj04

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj