Trwa ładowanie...

Media tradycyjne umierają

Taką tezę sformułował Simon Silvester, guru marketingu interaktywnego, podczas dzisiejszej konferencji Digital Day. Przedstawiono również wyniki badań dotyczące rozpoznawalności marek i usług internetowych. Wskazują one jednoznacznie, że marka Wirtualnej Polski ma silną pozycję i plasuje się na 3. miejscu, a jej potencjał ciągle rośnie.

Media tradycyjne umierająŹródło: WP.PL, fot: Kamil Jakubczak, Wirtualna Polska
d35bb14
d35bb14

Taką tezę sformułował Simon Silvester, guru marketingu interaktywnego, podczas konferencji Digital Day. Przedstawiono również wyniki badań dotyczące rozpoznawalności marek i usług internetowych. Wskazują one jednoznacznie, że marka Wirtualnej Polski ma silną pozycję i plasuje się na 3. miejscu, a jej potencjał ciągle rośnie.

W pierwszej trójce miejsca zajęli: allegro.pl, google.pl oraz wp.pl. Badania zostały przeprowadzone pod koniec ubiegłego roku, dlatego w zastawieniu nie pojawia się marka naszej-klasy.pl, która notowana byłaby teraz bardzo wysoko.

Zdaniem specjalistów najważniejszymi elementami zbudowania silnej marki są: - wyróżnialność – obejmuje nasz produkt, który uznaje się za unikalny i ciekawy; - zapotrzebowanie – pojawia się, gdy konsument zgłasza popyt na dany produkt internetowy; - szacunek – pojawia się w chwili zadowolenia klienta z dostarczanych usług czy produktu; - wiedza – jest to ostatni element budowania marki, możemy mówić o nim, gdy produkt lub marka zaczyna być częścią życia konsumenta, a on często wraca do jego nazwy.

_ W ostatnich latach XX wieku wycięto miliard drzew, aby wyprodukować papier i wydrukować na nim reklamy. Zużyto 2 miliardy litrów oleju do produkcji energii zasilającej odbiorniki TV podczas przerw reklamowych. Przerażający jest fakt, że większość tych drzew i oleju zwyczajnie zmarnowano, gdyż większość tych reklam nigdy nie trafiła do właściwego odbiorcy _– napisał Silvester w swojej książce „How to think Digital” przekonując, że marketing internetowy to przyszłość biznesu.

d35bb14

Jego zdaniem dokładnie widać to w opublikowanych dzisiaj wynikach badań. Respondenci wśród najsilniejszych marek internetowych w Polsce wskazali Google, Skype, Gadu-Gadu, Allegro i Wikipedię, lista internautów wyglądała nieco inaczej i dodatkowo wymieniano Grono.net.

Wśród medialnych marek internetowych wysokie wskazania otrzymywały: Wirtualna Polska, interia.pl, onet.pl, gazeta.pl, o2 i Dziennik.pl.

Potwierdzeniem tezy Silvester’a jest fakt, że dynamika wzrostu wersji elektronicznych jest dużo wyższa niż pierwotne wersje papierowe.

_ Marki internetowe rozwijają się coraz szybciej. Yahoo stało się światową marką w ciągu dwóch lat, MySpace i YouTube potrzebowały już dużo mniej czasu, aby stać się powszechnie rozpoznawalne. Branża marketingowa nie może zostać wobec tego faktu obojętna _- podsumowuje Beata Mońka, prezes Young&Rubicam Brands, realizującej badanie BAV.

Wyniki badań jednoznacznie wskazują, że Wirtualna Polska traktowana jest przez internautów jako praktyczne źródło informacji, na równi z Google oraz Wikipedią.

Kamil Jakubczak, Wirtualna Polska

d35bb14
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d35bb14