Media tradycyjne umierają

Taką tezę sformułował Simon Silvester, guru marketingu interaktywnego, podczas dzisiejszej konferencji Digital Day. Przedstawiono również wyniki badań dotyczące rozpoznawalności marek i usług internetowych. Wskazują one jednoznacznie, że marka Wirtualnej Polski ma silną pozycję i plasuje się na 3. miejscu, a jej potencjał ciągle rośnie.

Obraz
Źródło zdjęć: © WP.PL | Kamil Jakubczak, Wirtualna Polska

Taką tezę sformułował Simon Silvester, guru marketingu interaktywnego, podczas konferencji Digital Day. Przedstawiono również wyniki badań dotyczące rozpoznawalności marek i usług internetowych. Wskazują one jednoznacznie, że marka Wirtualnej Polski ma silną pozycję i plasuje się na 3. miejscu, a jej potencjał ciągle rośnie.

W pierwszej trójce miejsca zajęli: allegro.pl, google.pl oraz wp.pl. Badania zostały przeprowadzone pod koniec ubiegłego roku, dlatego w zastawieniu nie pojawia się marka naszej-klasy.pl, która notowana byłaby teraz bardzo wysoko.

Zdaniem specjalistów najważniejszymi elementami zbudowania silnej marki są: - wyróżnialność – obejmuje nasz produkt, który uznaje się za unikalny i ciekawy; - zapotrzebowanie – pojawia się, gdy konsument zgłasza popyt na dany produkt internetowy; - szacunek – pojawia się w chwili zadowolenia klienta z dostarczanych usług czy produktu; - wiedza – jest to ostatni element budowania marki, możemy mówić o nim, gdy produkt lub marka zaczyna być częścią życia konsumenta, a on często wraca do jego nazwy.

_ W ostatnich latach XX wieku wycięto miliard drzew, aby wyprodukować papier i wydrukować na nim reklamy. Zużyto 2 miliardy litrów oleju do produkcji energii zasilającej odbiorniki TV podczas przerw reklamowych. Przerażający jest fakt, że większość tych drzew i oleju zwyczajnie zmarnowano, gdyż większość tych reklam nigdy nie trafiła do właściwego odbiorcy _– napisał Silvester w swojej książce „How to think Digital” przekonując, że marketing internetowy to przyszłość biznesu.

Jego zdaniem dokładnie widać to w opublikowanych dzisiaj wynikach badań. Respondenci wśród najsilniejszych marek internetowych w Polsce wskazali Google, Skype, Gadu-Gadu, Allegro i Wikipedię, lista internautów wyglądała nieco inaczej i dodatkowo wymieniano Grono.net.

Wśród medialnych marek internetowych wysokie wskazania otrzymywały: Wirtualna Polska, interia.pl, onet.pl, gazeta.pl, o2 i Dziennik.pl.

Potwierdzeniem tezy Silvester’a jest fakt, że dynamika wzrostu wersji elektronicznych jest dużo wyższa niż pierwotne wersje papierowe.

_ Marki internetowe rozwijają się coraz szybciej. Yahoo stało się światową marką w ciągu dwóch lat, MySpace i YouTube potrzebowały już dużo mniej czasu, aby stać się powszechnie rozpoznawalne. Branża marketingowa nie może zostać wobec tego faktu obojętna _- podsumowuje Beata Mońka, prezes Young&Rubicam Brands, realizującej badanie BAV.

Wyniki badań jednoznacznie wskazują, że Wirtualna Polska traktowana jest przez internautów jako praktyczne źródło informacji, na równi z Google oraz Wikipedią.

Kamil Jakubczak, Wirtualna Polska

Wybrane dla Ciebie

Gdzie wyrzucić opakowanie po mięsie? Niektórzy robią to źle
Gdzie wyrzucić opakowanie po mięsie? Niektórzy robią to źle
Co zrobić z pieniędzmi na wypadek wojny? Oto złote rady eksperta
Co zrobić z pieniędzmi na wypadek wojny? Oto złote rady eksperta
Popularna przyprawa może być groźna dla zdrowia. UE potwierdza
Popularna przyprawa może być groźna dla zdrowia. UE potwierdza
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Ile trzeba zarabiać na 5 tys. zł emerytury? Mamy wyliczenia
Ile trzeba zarabiać na 5 tys. zł emerytury? Mamy wyliczenia
Szukają Polaków do pracy. W przeliczeniu płacą 4 tys. zł tygodniowo
Szukają Polaków do pracy. W przeliczeniu płacą 4 tys. zł tygodniowo
Praca do 70 roku życia. Duża zmiana w tej grupie zawodowej
Praca do 70 roku życia. Duża zmiana w tej grupie zawodowej
Dwa przelewy od ZUS w październiku. Oto szczegóły
Dwa przelewy od ZUS w październiku. Oto szczegóły
Od środy zakupy będą droższe. Wchodzi w życie nowa opłata
Od środy zakupy będą droższe. Wchodzi w życie nowa opłata
Gwiazdor nie chce zostawić dzieciom swojej fortuny. Oto dlaczego
Gwiazdor nie chce zostawić dzieciom swojej fortuny. Oto dlaczego
"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków
"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup