Medialna kampania wojska (WIDEO)

"Czasem niewidoczni - zawsze obecni" - to nowe hasło promujące armię. Kampania pojawiła się w mediach i internecie. To największa akcja reklamowa, jaką do tej pory przygotował resort obrony - mówi pułkownik Stanisław Pilhul z oddziału promocji obronności MON. Jest to kampania, która ma promować wizerunek armii

Obraz
Źródło zdjęć: © studio.wp.pl

Do tej pory ministerstwo skupiało się na reklamach, promujących służbę szeregowych zawodowych czy nabór do Narodowych Sił Rezerwowych. Teraz chce pokazać podatnikom, na co idą pieniądze z budżetu i jak armia wykonuje swoje zadania - mówi pułkownik Pilhul. W serwisie youtube można zobaczyć 30-sekundowy film o wojsku. Spot pokazuje żołnierzy, którzy pomagają cywilom w różnych sytuacjach. Jest między innymi scenka z samolotami wielozadaniowymi F-16, z patrolem saperskim czy z samolotem wojskowym transportującym organy do przeszczepu.

Pułkownik Stanisław Pilhul tłumaczy, że taki film jest potrzebny, bo Polacy często nie zdają sobie sprawy, w jak różnorodnych sytuacjach życia codziennego wspierają ich żołnierze. Jako przykład podaje działania wojska w czasie Euro 2012. Gdy wszyscy oglądali zmagania piłkarskie żołnierze dbali między innymi o bezpieczeństwo przestrzeni powietrznej oraz sprawdzali skażenie terenów wokół stadionów.
Spot reklamujący wojsko jest dostępny w dwóch wersjach językowych: po polsku i angielsku. Oprócz krótkiego filmu powstały też dwa 20-minutowe reportaże o działaniach armii na terenie całego kraju. Jeden jest już dostępny, drugi - opowiadający o naszej obecności w NATO i strukturach Unii Europejskiej - będzie można oglądać po Nowym Roku.

Wybrane dla Ciebie
Zastępują Ukraińców. Ponad 100 tys. pozwoleń na pracę dla cudzoziemców
Zastępują Ukraińców. Ponad 100 tys. pozwoleń na pracę dla cudzoziemców
To koniec rodzinnej piekarni. Działali na rynku ponad 40 lat
To koniec rodzinnej piekarni. Działali na rynku ponad 40 lat
Trwa demontaż na Mazurach. Zmiany od nowego miesiąca
Trwa demontaż na Mazurach. Zmiany od nowego miesiąca
Kasjerka ofiarą mobbingu. Jest wyrok. Biedronka ma zapłacić 30 tys. zł
Kasjerka ofiarą mobbingu. Jest wyrok. Biedronka ma zapłacić 30 tys. zł
Przekręt na sześć cyfr w fabryce mięsa. Dyrektor usłyszał wyrok
Przekręt na sześć cyfr w fabryce mięsa. Dyrektor usłyszał wyrok
216 mln zł na warzywa. Takiego importu nie było od ponad 20 lat
216 mln zł na warzywa. Takiego importu nie było od ponad 20 lat
Służby przechwyciły 12 ton tuńczyka. Oto co wykryły w transporcie
Służby przechwyciły 12 ton tuńczyka. Oto co wykryły w transporcie
To będzie gigant. L'Oréal przejmuje rywala za miliardy dolarów
To będzie gigant. L'Oréal przejmuje rywala za miliardy dolarów
Powiesili w bloku kartkę o bonie ciepłowniczym. Mieszkańcy krytykują
Powiesili w bloku kartkę o bonie ciepłowniczym. Mieszkańcy krytykują
Zakaz niektórych kotłów na Podkarpaciu. Mieszkańców czeka wymiana
Zakaz niektórych kotłów na Podkarpaciu. Mieszkańców czeka wymiana
Mogą upaść po ponad 140 latach. Boją się losu firmy Kulczyka
Mogą upaść po ponad 140 latach. Boją się losu firmy Kulczyka
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie