Medialna kampania wojska (WIDEO)
"Czasem niewidoczni - zawsze obecni" - to nowe hasło promujące armię. Kampania pojawiła się w mediach i internecie. To największa akcja reklamowa, jaką do tej pory przygotował resort obrony - mówi pułkownik Stanisław Pilhul z oddziału promocji obronności MON. Jest to kampania, która ma promować wizerunek armii
27.12.2013 10:00
Do tej pory ministerstwo skupiało się na reklamach, promujących służbę szeregowych zawodowych czy nabór do Narodowych Sił Rezerwowych. Teraz chce pokazać podatnikom, na co idą pieniądze z budżetu i jak armia wykonuje swoje zadania - mówi pułkownik Pilhul. W serwisie youtube można zobaczyć 30-sekundowy film o wojsku. Spot pokazuje żołnierzy, którzy pomagają cywilom w różnych sytuacjach. Jest między innymi scenka z samolotami wielozadaniowymi F-16, z patrolem saperskim czy z samolotem wojskowym transportującym organy do przeszczepu.
Pułkownik Stanisław Pilhul tłumaczy, że taki film jest potrzebny, bo Polacy często nie zdają sobie sprawy, w jak różnorodnych sytuacjach życia codziennego wspierają ich żołnierze. Jako przykład podaje działania wojska w czasie Euro 2012. Gdy wszyscy oglądali zmagania piłkarskie żołnierze dbali między innymi o bezpieczeństwo przestrzeni powietrznej oraz sprawdzali skażenie terenów wokół stadionów.
Spot reklamujący wojsko jest dostępny w dwóch wersjach językowych: po polsku i angielsku. Oprócz krótkiego filmu powstały też dwa 20-minutowe reportaże o działaniach armii na terenie całego kraju. Jeden jest już dostępny, drugi - opowiadający o naszej obecności w NATO i strukturach Unii Europejskiej - będzie można oglądać po Nowym Roku.