Mediatel na razie rezygnuje z rynku klientów indywidualnych, skupi się na hurcie

12.5.Warszawa (PAP) - Mediatel na razie rezygnuje z oferty dla
klientów indywidualnych z powodu zastoju w gospodarce, a chce
umocnić pozycję na rynku hurtowym poprzez zakup do...

12.5.Warszawa (PAP) - Mediatel na razie rezygnuje z oferty dla klientów indywidualnych z powodu zastoju w gospodarce, a chce umocnić pozycję na rynku hurtowym poprzez zakup do połowy 2009 roku hurtowego operatora działającego w USA - poinformował we wtorek prezes spółki, Marcin Kubit.

Mediatel podtrzymuje też plan zakupu spółki na rynku polskim. Chce również wejść na rynek hurtowej sprzedaży usług IP oraz wzmocnić ofertę produktową dla klientów korporacyjnych.

"Biorąc pod uwagę wszystkie turbulencje na rynku zdecydowaliśmy, że nie będziemy w tym roku, a przynajmniej na razie mocniej wchodzić w rynek indywidualny. W 2009 roku skupimy się na hurcie i na klientach biznesowych" - powiedział na konferencji prasowej Kubit.

Dodał, że ciężko na razie powiedzieć czy spółka będzie wchodzić na rynek usług dla klientów indywidualnych w 2010 roku.

"Czekamy na zmianę sytuacji na rynku makroekonomicznym i ciężko jest powiedzieć czy będzie to rok 2010. Czekamy kiedy realnie polska gospodarka powróci na drogę wzrostu" - powiedział prezes.

Ponieważ spółka zrezygnowała na razie z oferty dla klientów indywidualnych, dlatego zdecydowała się na wzmocnienie oferty produktowej dla klientów korporacyjnych poprzez dodanie rozwiązań transmisji danych.

Kubit podtrzymał też, że rozmowy na temat zakupu spółki z USA powinny zakończyć się przed połową tego roku.

"Wszystko na to wskazuje, że rozmowy powinny zostać zakończone do połowy roku, a może się to uda troszkę wcześniej. Wydaje się, że kwestia ceny i formy zapłaty zostały już wynegocjowane" - powiedział.

Wcześniej spółka informowała, że ewentualna zapłata może nastąpić w postaci akcji Mediatela.

Mediatel planuje też kontynuować rozmowy na temat potencjalnych akwizycji w Polsce, jednak tu na przeszkodzie stoi kwestia obecnych wycen na rynku i akceptacja ich przez potencjalnych sprzedających. Mediatel informował wcześniej, że planuje w I kw. 2009 roku kupić w Polsce firmę telekomunikacyjną o kilkudziesięciomilionowych obrotach.

"Tu transakcji nie pozwala nam dopiąć kwestia wycen na rynku. Spółki są przyzwyczajone do wycen historycznych i trudno im zaakceptować te obecnie niższe wyceny rynkowe" - powiedział Kubit.

Mediatel chce w trzecim kwartale wejść na rynek hurtowej sprzedaży usług IP i rozpoczął już pierwsze testy.

"Chcemy skupić się na resellingu dużych operatorów międzynarodowych. Jeśli testy wypadną pomyślnie, to chcemy mocniej ruszyć z tymi usługami w trzecim kwartale" - powiedział prezes.

Kubit powiedział również, że Mediatel ma obecnie ok. 3 tys. aktywnie działających kart SIM w ramach MVNO. Pytany co Mediatel zrobiłby, gdyby znalazł się chętny na kupno od spółki "klientów MVNO" Kubit odpowiedział: "Pewnie byśmy się zastanowili".

We wtorek Mediatel poinformował, że jego skonsolidowane przychody ze sprzedaży w I kw. 2009 roku wzrosły do 55,3 mln zł z 26,6 mln zł rok wcześniej, EBITDA wzrosła do 5,03 mln zł z 350 tys. zł, a zysk netto zwiększył się do 2,5 mln zł z 11 tys zł.

Kubit kolejny raz podtrzymał prognozy na cały 2009 rok mówiące o 195 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 22,5 mln zł EBITDA. Prognoza nie uwzględnia akwizycji.

Do grupy Mediatel należą: Mediatel, Elterix, Concept-T, Mediatel 4B (dawniej eTel Polska) i Premium Internet.

Mediatel Group oferuje kompleksowe, zintegrowane usługi telekomunikacyjne kierowane w zadedykowany sposób do poszczególnych grup docelowych. Pod marką Mediatel World oferowane są telekomunikacyjne usługi hurtowe dla krajowych i międzynarodowych operatorów telekomunikacyjnych.

Pod marką Mediatel 4B oferowane są usługi telekomunikacyjne dla klientów biznesowych, a marki Telpin (połączenia stacjonarne) i Telepin Mobi (połączenia komórkowe) dedykowane są niszom etnicznym jako tania alternatywa połączeń międzynarodowych.(PAP)

bas/ ana/

Źródło artykułu:PAP
telekomunikacjamediatelgiełda

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)