Trwa ładowanie...
d1w71ci

MI: autostrada A1 Toruń-Stryków już w budowie (komunikat)

...

d1w71ci
d1w71ci

16.07. Warszawa - Biuro Informacji i Promocji Ministerstwa Infrastruktury informuje:

16 lipca 2010 r. rozpoczęła się budowa przebiegających przez województwa kujawsko-pomorskie i łódzkie odcinków autostrady A1 z Torunia do Strykowa. W ramach inwestycji na odcinkach Czerniewice - Odolion, Odolion - Brzezie, Brzezie - Kowal, Sójki - Kotliska i Piątek - Stryków w sumie wybudowanych zostanie 100 km autostrady A1.

W uroczystym "wbiciu łopaty" na odcinku Brzezie - Kowal, w miejscu gdzie powstanie przyszły węzeł "Pikutkowo" k. Włocławka oraz w okolicy Sadówki na odcinku Piątek - Stryków wziął udział minister infrastruktury Cezary Grabarczyk. W uroczystościach wzięli również udział: w województwie kujawsko-pomorskim marszałek województwa kujawsko-pomorskiego Piotr Całbecki, wojewoda kujawsko-pomorski Rafał Bruski, dyrektor GDDKiA w Bydgoszczy Marek Kowalczyk; w województwie łódzkim marszałek województwa łódzkiego Włodzimierz Fisiak, wicemarszałek Witold Stępień, wojewoda łódzki Jolanta Chełmińska oraz zastępca dyrektora GDDKiA w Łodzi Renata Zatorska-Sytyk. Obecni byli także przedstawiciele wykonawców i władz samorządowych.

  1. Czerniewice - Odolion - 11,4 km 2. Odolion - Brzezie - 23,1 km
d1w71ci

Oferty na budowę odcinków złożyły konsorcja firm m.in.: hiszpańskich, niemieckich, polskich, czeskich, austriackich i irlandzkich. Kosztorys przewidywał, że wartość kontraktu wyniesie 1 601 mln zł.

Wykonawcą odcinków jest polsko-irlandzkie konsorcjum, z liderem SRB Civil Engineering Ltd, które złożyło najniższą ofertę - 934 mln zł.

Podpisanie umowy z wykonawcą - 17 czerwca 2010 r.

Planowane oddanie do ruchu: 2012 r.

d1w71ci

Czerniewice - Odolion:

Liczba obiektów (wiadukty, przejścia dla zwierząt itd.) - 13.

Odolion - Brzezie:

Liczba obiektów (wiadukty, przejścia dla zwierząt itd.) - 18.

  1. Brzezie - Kowal - 29,5 km

Oferty na budowę odcinków złożyły konsorcja firm hiszpańskich, portugalskich, niemieckich, polskich i austriackich. Kosztorys przewidywał, że wartość kontraktu wyniesie 1 371 mln zł.

Wykonawcą odcinka jest polsko-irlandzkie konsorcjum, z liderem PBG S.A., które złożyło najniższą ofertę - 857 mln zł.

d1w71ci

Podpisanie umowy z wykonawcą - 17 czerwca 2010 r.

Planowane oddanie do ruchu: 2012 r.

Liczba obiektów (wiadukty, przejścia dla zwierząt itd.) - 27.

  1. A1 Sójki - Kotliska - 15,2 km

Najkorzystniejszą ofertę na budowę odcinka Sójki - Kotliska złożyło konsorcjum firm z liderem, firmą POLDIM S.A. z Tarnowa. Wykonawca zaoferował najniższą cenę za wybudowanie odcinka - 542,2 mln zł.

Podpisanie umowy z wykonawcą - 18 czerwca 2010 r.

d1w71ci

Planowane zakończenie robót - kwiecień 2012 r.

W ramach inwestycji powstaną m.in.:

- 2 wiadukty autostradowe, - 13 wiaduktów drogowych, - 1 most, - 9 łącznic, - Miejsce Obsługi Podróżnych (MOP) Krzyżanów - przy obydwu jezdniach autostrady, - 17 przejść ekologicznych i przejść dla zwierząt.

  1. A1 Piątek - Stryków - 21 km

Najkorzystniejszą ofertę na budowę odcinka Piątek - Stryków złożyło konsorcjum firm z liderem firmą Johann Bunte Bauunternehmung GmbH&Co.KG z Niemiec. Oferta wykonawcy, która miała najniższą wartość to 569,8 mln zł.

d1w71ci

Podpisanie umowy z wykonawcą - 18 czerwca 2010 r.

Planowane zakończenie robót - kwiecień 2012 r.

W ramach inwestycji powstaną m.in.:

- 2 wiadukty autostradowe, - 11 wiaduktów drogowych, - 1 most, - Miejsce Obsługi Podróżnych (MOP) Głowno - przy obydwu jezdniach autostrady.

Autostrada A1 - parametry techniczne:

Klasa techniczna A Prędkość projektowa Vp = 120 km/h Prędkość miarodajna Vm = 130 km/h Liczba pasów ruchu 2/2 Liczba pasów ruchu docelowa 2/3 Szerokość pasa ruchu 3,75 m Szerokość pasa awaryjnego 3,00 m Szerokość podwójnego pasa włączania 7,00 m Szerokość podwójnego pasa wyłączania 7,00 m Szerokość pobocza 1,25 m Skrajnia pionowa 4,70 m Klasa obciążenia obiektów w ciągu Autostrady A+Stanag 150 Dopuszczalne obciążenie nawierzchni 115 kN/oś Pas dzielący szerokości 11,00 m-11,50 m Opaski wewnętrzne szerokości 0,50 m Pochylenie poprzeczne jezdni 2,5 proc. Szerokość pasa awaryjnego 3,00 m Skrajnia pionowa 4,70 m

d1w71ci

Projekt przewiduje również:

- budowę urządzeń ochrony środowiska: urządzenia oczyszczające - osadniki, separatory - przed wprowadzeniem ścieków deszczowych oraz roztopowych do odbiorników, system rowów szczelnych na wybranych odcinkach, - budowę ekranów akustycznych, - budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu: bariery ochronne, platformy z kolumnami alarmowymi, elementy oznakowania poziomego i pionowego w tym fundamentowanych konstrukcji bramowych i kratownicowych, - ogrodzenie drogi, - budowę zjazdów awaryjnych, - przejazdy awaryjne, - budowę nowych odcinków dróg gminnych i dojazdowych, - budowę i przebudowę chodników, zjazdów, zatok, parkingów itp., - budowę dróg wewnętrznych w pasie drogowym autostrady, - budowę systemu odwodnienia powierzchniowego, - budowę sieci kanalizacji deszczowej, - nasadzenia zieleni.

UWAGA: Komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)

kom/ aja/

d1w71ci
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1w71ci