MIH Allegro BV złożyła wniosek do UOKiK ws. akwizycji Agito.pl
Allegro kupuje 90 proc. udziałów sklepu internetowego Agito.pl. Aby doszło do transakcji, potrzebna jest jeszcze zgoda UOKiK.
19.12.2011 | aktual.: 19.12.2011 13:45
- Grupa Allegro planuje akwizycję Agito.pl, ponieważ widzi w tej marce ogromny potencjał, a także duże szanse na dynamiczny rozwój - mówi Grzegorz Wójcik, CEO Grupy Allegro. - Innowacyjne rozwiązania informatyczne oraz otwartość Agito na współpracę w relacjach typu b2b z segmentem małych i średnich przedsiębiorstw pozwolą umocnić ten segment w planowanym starciu z globalną konkurencją, a także przełożą się na wysoki standard obsługi, która ma niebagatelne znaczenie w handlu internetowym - dodaje Wójcik.
Mówiąc o "globalnej konkurencji" szef Allegro ma na myśli wejście do polskiego internetu lidera światowego e-handlu - Amazon. Jednak nawet bez takiego rywala okazało się, że Agito.pl nie wytrzymuje konkurencji. Sklep w ostatnich latach miał straty. Jak tłumaczy w "Pulsie Biznesu" jego prezes i założyciel Tomasz Sypuła, związane były one głównie z kryzysem i zmniejszeniem przez banki kredytu obrotowego. Przez to sklep kupował mniej sprzętu i mniej go sprzedawał. W 2008 roku przychody Agito.pl wynosiły 180 mln zł, aby w 2010 roku spaść do 66 mln zł.
Sklep internetowy Agito.pl powstał w sierpniu 2002 r. W ciągu dziewięciu lat istnienia marka stała się jedną z największych sklepów w polskim internecie. Agito skoncentrował się głównie na sprzęcie RTV i AGD oraz szeroko rozumianym sprzęcie do domu i ogrodu. Obecnie sprzedaje także kosmetyki, zabawki oraz ubrania.
- Zainteresowanie Allegro segmentem detalicznym wynika z jej wieloletniego doświadczenia jako operatora platformy Allegro - przekonuje Tomasz Sypuła. - W Agito również obserwujemy trendy światowego e-commerce i wiemy, że istnieją segmenty rynku, w których nasze współdziałanie daje szansę przedsiębiorcom na sukces w rodzimym e-biznesie. Jestem pewien, że skorzystają na tym wszyscy uczestnicy handlu w sieci - mówi założyciel Agito.pl
Grupa MIH Allegro jest liderem branży e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej, mając w swoim portfolio 75 serwisów w ponad 20 krajach. W Polsce oprócz portalu aukcyjnego prowadzi także serwis zakupów grupowych Citeam czy porównywarkę cen ceneo.pl. Do grupy Allegro należy także system płatności PayU oraz jeden z serwisów finansowych.