MIH Allegro BV złożyła wniosek do UOKiK ws. akwizycji Agito.pl

Allegro kupuje 90 proc. udziałów sklepu internetowego Agito.pl. Aby doszło do transakcji, potrzebna jest jeszcze zgoda UOKiK.

MIH Allegro BV złożyła wniosek do UOKiK ws. akwizycji Agito.pl
Źródło zdjęć: © Wikipedia | hubert smietanka

19.12.2011 | aktual.: 19.12.2011 13:45

- Grupa Allegro planuje akwizycję Agito.pl, ponieważ widzi w tej marce ogromny potencjał, a także duże szanse na dynamiczny rozwój - mówi Grzegorz Wójcik, CEO Grupy Allegro. - Innowacyjne rozwiązania informatyczne oraz otwartość Agito na współpracę w relacjach typu b2b z segmentem małych i średnich przedsiębiorstw pozwolą umocnić ten segment w planowanym starciu z globalną konkurencją, a także przełożą się na wysoki standard obsługi, która ma niebagatelne znaczenie w handlu internetowym - dodaje Wójcik.

Mówiąc o "globalnej konkurencji" szef Allegro ma na myśli wejście do polskiego internetu lidera światowego e-handlu - Amazon. Jednak nawet bez takiego rywala okazało się, że Agito.pl nie wytrzymuje konkurencji. Sklep w ostatnich latach miał straty. Jak tłumaczy w "Pulsie Biznesu" jego prezes i założyciel Tomasz Sypuła, związane były one głównie z kryzysem i zmniejszeniem przez banki kredytu obrotowego. Przez to sklep kupował mniej sprzętu i mniej go sprzedawał. W 2008 roku przychody Agito.pl wynosiły 180 mln zł, aby w 2010 roku spaść do 66 mln zł.

Sklep internetowy Agito.pl powstał w sierpniu 2002 r. W ciągu dziewięciu lat istnienia marka stała się jedną z największych sklepów w polskim internecie. Agito skoncentrował się głównie na sprzęcie RTV i AGD oraz szeroko rozumianym sprzęcie do domu i ogrodu. Obecnie sprzedaje także kosmetyki, zabawki oraz ubrania.

- Zainteresowanie Allegro segmentem detalicznym wynika z jej wieloletniego doświadczenia jako operatora platformy Allegro - przekonuje Tomasz Sypuła. - W Agito również obserwujemy trendy światowego e-commerce i wiemy, że istnieją segmenty rynku, w których nasze współdziałanie daje szansę przedsiębiorcom na sukces w rodzimym e-biznesie. Jestem pewien, że skorzystają na tym wszyscy uczestnicy handlu w sieci - mówi założyciel Agito.pl

Grupa MIH Allegro jest liderem branży e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej, mając w swoim portfolio 75 serwisów w ponad 20 krajach. W Polsce oprócz portalu aukcyjnego prowadzi także serwis zakupów grupowych Citeam czy porównywarkę cen ceneo.pl. Do grupy Allegro należy także system płatności PayU oraz jeden z serwisów finansowych.

kupnoagitosklep internetowy
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)