Miraculum liczy na dwucyfrowy wzrost przychodów w '11 i w kolejnych latach (opis)
21.09. Warszawa (PAP) - Firma kosmetyczna Miraculum liczy na dwucyfrowy wzrost przychodów w 2011 roku i także w kolejnych latach. W 2014 roku spółka chce dojść do ok. 25 mln zł...
21.09.2011 | aktual.: 21.09.2011 14:38
21.09. Warszawa (PAP) - Firma kosmetyczna Miraculum liczy na dwucyfrowy wzrost przychodów w 2011 roku i także w kolejnych latach. W 2014 roku spółka chce dojść do ok. 25 mln zł EBITDA - poinformowała na konferencji prasowej prezes Monika Nowakowska. Na razie spółka chce wyemitować obligacje, które mają sfinansować planowane inwestycje, akwizycje i spłatę zobowiązań pozaukładowych spółki.
"Zamierzamy rosnąć cały czas dwucyfrowo, jeśli chodzi o przychody i inna dynamika jest dla nas nieakceptowalna" - powiedziała dziennikarzom Nowakowska.
"Chcemy osiągnąć pułap EBITDA 25 mln zł za kilka lat (...) W latach 2013-2014 chcemy, żeby ta spółka generowała już bardzo wysokie zyski, które pozwolą być może na to, żeby spłacić obligacje i nie zamieniać ich na akcje" - powiedziała też Nowakowska.
Pytana czy dwucyfrowa dynamika przychodów będzie w 2011 roku odpowiedziała: "O to walczymy".
"Jeszcze nie zdążyliśmy, po przeprowadzonych restrukturyzacjach spółki zebrać profitów, a teraz na jesieni zaczyna się ten cykl zbierania profitów z tego biznesu (...) Od września zaczynamy zbierać żniwa tego, co wcześniej zrobiliśmy i mamy już pewne sukcesy" - powiedziała również.
Miraculum planuje emisję obligacji zamiennych na akcje o wartości nominalnej do 35 mln złotych, a akcjonariusze spółki mają podjąć decyzję w tej sprawie na zgromadzeniu 20 października. Ok. 15,5 mln zł spółka chciałaby przeznaczyć na zrefinansowanie zobowiązań, 13,5 mln zł na akwizycje, a pozostałe 6 mln zł na inwestycje w spółkę, własne produkty i marki.
"Cały czas pracujemy nad zobowiązaniami i stąd pomysł na emisję obligacji zamiennych (...) część obligacji chcemy uplasować na rynku publicznym" - powiedziała na konferencji Nowakowska.
"Dług, który chciałabym sfinansować to 15,5 mln zł. Przeznaczyliśmy też z obligacji 13,5 mln zł na akwizycje. Mamy na oku kilka biznesów, z którymi prowadzimy rozmowy i mamy też wstępne ustalenia. W przyszłym roku chcemy też bardzo mocno zainwestować w spółkę, w produkty i w marki" - dodała.
Refinansowanie zobowiązań pozaukładowych pozwoli spółce poprawić płynność finansową, a także pozwoli uwolnić część aktywów spółki w celu finansowania bieżących wzrostów przychodów, co w konsekwencji, poprzez eliminację tego czynnika hamującego, ma umożliwić dalszy rozwój spółki i umocnienie jej pozycji rynkowej.
Strategia Miraculum zakłada w perspektywie krótko- i średnioterminowej poprawę płynności poprzez refinansowanie obecnego zadłużenia, realizację spłat zadłużenia zgodnie z przyjętym układem oraz zwiększenie obecności w sieciach handlowych.
Wśród celów długoterminowych spółka wymienia wzrost wartości firmy i świadomości poszczególnych marek, osiągnięcie 85 proc. dynamiki sprzedaży w kategoriach produktów chemiczno-kosmetycznych oraz osiągnięcie 250 proc. dynamiki sprzedaży w kategoriach kosmetycznych.
Elementem strategii rozwoju spółki mają też być fuzje i akwizycje, które uzupełnią portfolio o nowe kategorie produktów. Prezes Nowakowska powiedziała, że Miraculum prowadzi rozmowy w sprawie akwizycji i chciałaby dokonać jakiejś jeszcze w 2011 roku.
"Chcemy kupić marki bądź biznesy, ale takie, które, tak jak my, nie posiadają własnej produkcji i które dadzą nam możliwość zbudowania portfolio produktów. Zamierzamy kupować modele biznesowe, które mają dystrybucję produktów i nie trzeba tego budować od zera. Chciałabym, żeby to było jeszcze w tym roku, bo czas nie pracuje na naszą korzyść" - powiedziała.
"Na razie brakuje nam produktów do makijażu i do włosów np. szamponów (...) prowadzimy rozmowy ze spółkami mniejszymi od nas" - dodała.
W pierwszym półroczu 2011 roku przychody ze sprzedaży wyniosły 19,2 mln zł wobec 16,5 mln zł rok wcześniej, a zysk netto wyniósł 1,9 mln zł wobec 4,9 mln zł rok wcześniej.
W 2010 roku przychody ze sprzedaży Miraculum wyniosły 36,65 mln zł, a zysk netto 4,64 mln zł.
Rok 2010 był okresem kontynuacji procesu restrukturyzacji rozpoczętego w roku 2009, realizacji programu naprawczego, a także negocjacji z bankami i głównymi wierzycielami Miraculum. W 2010 roku grupa sprzedała markę Kolastyna co pozwoliło na zredukowanie części zobowiązań.
Spółka Miraculum opracowuje i sprzedaje preparaty do pielęgnacji twarzy i ciała, preparaty do i po goleniu, depilacji, a także wyroby perfumeryjne dla kobiet i mężczyzn oraz kosmetyki do makijażu. W portfolio Miraculum znajdują się takie marki jak: Miraculum, Pani Walewska, Gracja, Chopin, Brutal, Wars, Lider, Być może, Tanita i Paloma.(PAP)
bas/ ana/