Mleko Łaciate z chińską etykietą trafiło do polskiego Tesco. Nietypowa pomyłka

Osobliwe odkrycie w jednym z marketów Tesco w Polsce. Na półkach mleko Łaciate z naklejoną etykietą, z której mało który Polak coś wyczyta. Widnieją bowiem na niej chińskie znaki. Jak tłumaczy Tesco, przyczyna tego stanu rzeczy jest bardzo prozaiczna.

Mleko Łaciate z chińską etykietą trafiło do Tesco w Polsce.
Źródło zdjęć: © Facebook
Tomasz Sąsiada

Zdjęcie Łaciatego z chińską etykietą zamieściła na swoim facebookowym profilu AgroUnia. Widzimy na niej normalny, litrowy karton mleka o 3,8-procentowej zawartości tłuszczu z oryginalnym nadrukiem w języku polskim i angielskim. Na karton naklejona jest natomiast dodatkowa etykieta, w całości w języku chińskim.

Ta osobliwa ciekawostka wywołała szeroką dyskusję na fan page'u AgroUnii. Od razu pojawiły się domysły, że to mleko miało po prostu trafić na eksport do Państwa Środka, ale - być może z powodu koronawirusa - zostało w Polsce i ostatecznie trafiło na polskie półki.

Sporo było też głosów doceniających fakt, że polskie marki trafiają na tak odległe rynki. Mało kto bowiem ma okazję przekonać się o obecności w Chinach "na własne oczy", bo kraj ten nie jest najtłumniej odwiedzany przez naszych rodaków.

Obejrzyj też: Tesco wycofuje się z Polski. "Przed siecią Netto ogromne wyzwanie i ciężka praca"

O to, jaka dokładnie historia kryje się za Łaciatym z chińską etykietą, zapytaliśmy w biurze prasowym Tesco Polska. Powód jest prozaiczny. - Przyczyną była pomyłka magazyniera naszego partnera handlowego przy wydawaniu towaru - tłumaczą przedstawiciele biura prasowego.

I dodają, że dołożą "wszelkich starań, aby w przyszłości nie dochodziło do tego typu zdarzeń". - Na produkcie są opisy i wszystkie oznaczenia w języku polskim, dlatego może być on sprzedawany w Polsce - wyjaśniają.

Łaciate jest dostępne na chińskim rynku od kilku lat - nie tylko z chińskimi, doklejonymi etykietami, ale także w kartonach z nadrukiem w tamtejszym języku. Początkowo można je było zamówić tylko przez internet, później trafiło też do dystrybucji w sklepach. Producent, firma Mlekpol, mocno promuje się w Państwie Środka. Na przykład w 2017 roku zatrudniła na "twarz marki" mistrza olimpijskiego w gimnastyce Pane Chen Yibinga.

W 2018 roku Mlekpol podawał, że Łaciate jest w Chinach trzecim najpopularniejszym importowanym mlekiem, zaraz po niemieckim i australijskim. Oprócz mleka, Mlekpol wysyła też do Chin głównie śmietanki, mleczka smakowe, a także masło i sery.

Wybrane dla Ciebie
To oni podbijają polski rynek pracy. Zastępują Ukraińców
To oni podbijają polski rynek pracy. Zastępują Ukraińców
To koniec rodzinnej piekarni. Działali na rynku ponad 40 lat
To koniec rodzinnej piekarni. Działali na rynku ponad 40 lat
Trwa demontaż na Mazurach. Zmiany od nowego miesiąca
Trwa demontaż na Mazurach. Zmiany od nowego miesiąca
Kasjerka ofiarą mobbingu. Jest wyrok. Biedronka ma zapłacić 30 tys. zł
Kasjerka ofiarą mobbingu. Jest wyrok. Biedronka ma zapłacić 30 tys. zł
Przekręt na sześć cyfr w fabryce mięsa. Dyrektor usłyszał wyrok
Przekręt na sześć cyfr w fabryce mięsa. Dyrektor usłyszał wyrok
216 mln zł na warzywa. Takiego importu nie było od ponad 20 lat
216 mln zł na warzywa. Takiego importu nie było od ponad 20 lat
Służby przechwyciły 12 ton tuńczyka. Oto co wykryły w transporcie
Służby przechwyciły 12 ton tuńczyka. Oto co wykryły w transporcie
To będzie gigant. L'Oréal przejmuje rywala za miliardy dolarów
To będzie gigant. L'Oréal przejmuje rywala za miliardy dolarów
Powiesili w bloku kartkę o bonie ciepłowniczym. Mieszkańcy krytykują
Powiesili w bloku kartkę o bonie ciepłowniczym. Mieszkańcy krytykują
Zakaz niektórych kotłów na Podkarpaciu. Mieszkańców czeka wymiana
Zakaz niektórych kotłów na Podkarpaciu. Mieszkańców czeka wymiana
Mogą upaść po ponad 140 latach. Boją się losu firmy Kulczyka
Mogą upaść po ponad 140 latach. Boją się losu firmy Kulczyka
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie