Mleko Łaciate z chińską etykietą trafiło do polskiego Tesco. Nietypowa pomyłka
Osobliwe odkrycie w jednym z marketów Tesco w Polsce. Na półkach mleko Łaciate z naklejoną etykietą, z której mało który Polak coś wyczyta. Widnieją bowiem na niej chińskie znaki. Jak tłumaczy Tesco, przyczyna tego stanu rzeczy jest bardzo prozaiczna.
23.06.2020 | aktual.: 23.06.2020 21:01
Zdjęcie Łaciatego z chińską etykietą zamieściła na swoim facebookowym profilu AgroUnia. Widzimy na niej normalny, litrowy karton mleka o 3,8-procentowej zawartości tłuszczu z oryginalnym nadrukiem w języku polskim i angielskim. Na karton naklejona jest natomiast dodatkowa etykieta, w całości w języku chińskim.
Ta osobliwa ciekawostka wywołała szeroką dyskusję na fan page'u AgroUnii. Od razu pojawiły się domysły, że to mleko miało po prostu trafić na eksport do Państwa Środka, ale - być może z powodu koronawirusa - zostało w Polsce i ostatecznie trafiło na polskie półki.
Sporo było też głosów doceniających fakt, że polskie marki trafiają na tak odległe rynki. Mało kto bowiem ma okazję przekonać się o obecności w Chinach "na własne oczy", bo kraj ten nie jest najtłumniej odwiedzany przez naszych rodaków.
O to, jaka dokładnie historia kryje się za Łaciatym z chińską etykietą, zapytaliśmy w biurze prasowym Tesco Polska. Powód jest prozaiczny. - Przyczyną była pomyłka magazyniera naszego partnera handlowego przy wydawaniu towaru - tłumaczą przedstawiciele biura prasowego.
Czytaj też: Netto przejmuje Tesco. Umocni się w miastach, ale wschodu nie podbije
I dodają, że dołożą "wszelkich starań, aby w przyszłości nie dochodziło do tego typu zdarzeń". - Na produkcie są opisy i wszystkie oznaczenia w języku polskim, dlatego może być on sprzedawany w Polsce - wyjaśniają.
Łaciate jest dostępne na chińskim rynku od kilku lat - nie tylko z chińskimi, doklejonymi etykietami, ale także w kartonach z nadrukiem w tamtejszym języku. Początkowo można je było zamówić tylko przez internet, później trafiło też do dystrybucji w sklepach. Producent, firma Mlekpol, mocno promuje się w Państwie Środka. Na przykład w 2017 roku zatrudniła na "twarz marki" mistrza olimpijskiego w gimnastyce Pane Chen Yibinga.
W 2018 roku Mlekpol podawał, że Łaciate jest w Chinach trzecim najpopularniejszym importowanym mlekiem, zaraz po niemieckim i australijskim. Oprócz mleka, Mlekpol wysyła też do Chin głównie śmietanki, mleczka smakowe, a także masło i sery.