Trwa ładowanie...
d21wrqf
radom
25-10-2012 14:20

Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Radom potrwa do 2017 roku

Do 2017 roku powinna zostać w całości ukończona modernizacja linii kolejowej nr 8 na odcinku z Warszawy do Radomia - poinformował w czwartek na konferencji prasowej w Radomiu wiceminister transportu Andrzej Massel.

d21wrqf
d21wrqf

Wiceszef resortu transportu potwierdził, że całości inwestycji nie da się zrealizować do końca 2014 roku, co dwa lata temu podczas wizyty w Radomiu obiecywał ówczesny szef resortu infrastruktury Cezary Grabarczyk. Według Massela opóźnienia wynikają z problemów powstałych przy opracowywaniu dokumentacji projektowej inwestycji; trzeba było m.in. uaktualnić mapy ewidencyjne przekazane przez starostwa.

W pierwszej kolejności, do roku 2015, ma być zmodernizowany układ torowy stacji Radom oraz ponad 46-km odcinek linii kolejowej Warszawa-Okęcie-Warka. Wiceminister powiedział, że dla tej części projektu wykonana jest już dokumentacja i jeszcze w tym roku ogłoszony zostanie przetarg na wybór wykonawcy. Pierwszy etap prac ma być sfinansowany ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. Oznacza to, że inwestycja musi być zakończona do końca 2015 r.

Massel przyznał, że główny problem stanowi modernizacja linii kolejowej na blisko 43-kilomentrowym odcinku z Warki do Radomia. Polegać będzie m.in. na budowie drugiego toru oraz dwutorowego mostu nad Pilicą. Dlatego niezbędny jest - jak podkreślił - wykup kilkuset działek. Ten etap robót przewidziany jest na lata 2014-2017 i ma być finansowany ze środków z kolejnej perspektywy finansowej UE.

Linia kolejowa z Radomia do Okęcia liczy około 100 km. Jej modernizacja jest ważna dla mieszkańców Radomia i okolic. O rozpoczęcie tej inwestycji radomianie zabiegają od lat. Codziennie do pracy w stolicy dojeżdża kilka tysięcy mieszkańców Radomia.

d21wrqf

Termin realizacji inwestycji był przesuwany już kilkakrotnie. W 2007 r. zapowiadano, że inwestycja ma być zakończona przed Euro 2012. W listopadzie 2010 r. Grabarczyk mówił w Radomiu, że remont szlaku kolejowego ruszy na przełomie 2011 i 2012 roku i zakończy się w 2014 r.

Po modernizacji torów dojazd z Radomia do Warszawy ma się skrócić o około godzinę. Obecnie pociąg jedzie przeszło dwie godziny. Orientacyjny koszt modernizacji linii nr 8 na odcinku Radom-Warszawa wynosi 1 mld 538 mln zł.

d21wrqf
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d21wrqf

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj