WAŻNE
TERAZ

Zatrzymali flotyllę z Polakami. Izrael deportuje aktywistów

MON ws. działań po katastrofie samolotu CASA (komunikat)

...

22.04. Warszawa - Rzecznik prasowy Ministerstwa Obrony Narodowej informuje:

Już w 2008 roku zostały wdrożone zalecenia pokontrolne po katastrofie samolotu CASA. W dniu 4 kwietnia 2008 roku został zaakceptowany przez Ministra Obrony Narodowej protokół z badania zdarzenia lotniczego - katastrofy samolotu CASA 295M z 23 stycznia 2008 r., zawierający 16 wniosków i zaleceń skierowanych do Dowódcy Sił powietrznych. Stanowiły one uzupełnienie prowadzonych w Siłach Zbrojnych szkoleń, zamierzeń i przedsięwzięć. Najważniejszymi zaleceniami były:

- Zorganizować w jednostkach eksploatujących wielozałogowe statki powietrzne zajęć teoretycznych z personelem latającym obejmujący m.in. .:

- "Rodzaje stosowanych podejść wg przyrządów oraz procedury ustawiania wysokości decyzji i minimalnych wysokości zniżania".

- Zapewnić odpowiedni system dystrybucji i aktualizacji niezbędnych dokumentów służących do planowania i wykonywania lotów w kraju i zagranicą;

- Powołać zespół do zweryfikowania zapisów RL-2006 w rozdziałach IV i VI par. 23 odnoszących się do uprawnień i dopuszczeń oraz warunków minimalnych personelu latającego, w celu jednoznacznego dostosowania przepisów wojskowych do cywilnych i ujednolicenia zasad wykorzystywania nawigacyjnych systemów lądowania zgodnie z przepisami VFR i IFR;

- W trybie pilnym opracować i wdrożyć nowe programy szkolenia dla lotnictwa transportowego uwzględniające eksploatowane typy statków powietrznych oraz specyfikę wykonywanych zadań;

- Wprowadzić do szkolenia personelu latającego samolotów transportowych szeroki zakres problematyki szkolenia pilotów liniowych, w tym elementów CRM (Crew Resorce Managemment) i MCC (Multi Crew Coordination), jako obowiązkowe szkolenia uzupełniające.

- Szczegółowo określić zasady stosowania jednostek miar przez personel Wojskowych Portów Lotniczych w zależności od urządzeń pokładowych posiadanych przez statki powietrzne

7 kwietnia 2008 roku szef Sztabu Generalnego gen. Franciszek Gągor zatwierdził "Harmonogram realizacji zadań wykonywanych przez jednostki wojskowe Sił Powietrznych po katastrofie samolotu CASA" zawierający 67 pozycji, z których zdecydowana większość (45) miała zostać zrealizowania do końca 2008, a ostatnie cztery do końca grudnia 2008. Najważniejszymi z zadań określonych w harmonogramie były:

- Opracować poprawki do programów szkolenia na wszystkie użytkowane statki powietrzne w zakresie wykorzystania w praktycznym szkoleniu nowo wprowadzonych procedur podejścia do lądowania z określeniem minimalnych warunków atmosferycznych;

- Zebrać i opracować materiały, wypracować wnioski i propozycje zmian zapisów w dokumentacji szkolenia lotniczego i wprowadzić do dokumentacji szkoleniowej;

- Dokonać analizy i oceny poprawności nowowprowadzonych procedur po 3-miesięcznym stosowaniu i użytkowaniu;W dniu 24. kwietnia 2009 roku Dowódca Sił Powietrznych gen. broni Andrzej Błasik złożył Ministrowi Obrony Narodowej meldunek z działań profilaktycznych po katastrofie samolotu CASA. Informował w nim, że za wyjątkiem trzech zadań, których realizacja nie jest zależna wyłącznie od SP, wszystkie zostały zrealizowane w 2008 roku. Zadania, które nie zostały wykonane w 2008 roku to:

- Kontynuacja prac nad utworzeniem certyfikowanego Ośrodka Szkolenia Służby Ruchu Lotniczego w WSOSP, że względu na usuwanie usterek przez dostawcę symulatora,

- "Zakończenie opracowania poprawek do programów szkolenia lotniczego w zakresie wykorzystania w praktycznym szkoleniu nowo wprowadzonych procedur podejścia do lądowania z określeniem minimalnych warunków atmosferycznych", których termin realizacji został przesunięty na 31. marca 2009 w związku z nowelizacją "regulaminów lotów lotnictwa Sił Zbrojnych RP"

- Kontynuacja prac nad opracowaniem procedur podejścia do lądowania i odlotu dla wojskowych lotnisk interoperacyjnych zgodnie z wymogami ICAO, spowodowane przez ograniczone możliwości współpracujących instytucji w zakresie przygotowania cyfrowych map, których publikacja w Zbiorze Publikacji Lotniczych AIP Polska została określona na I kwartał 2010.

Zgodnie z meldunkiem Szefa Sztabu WP wszystkie zadania określone w harmonogramie zostały wykonane do początku 2010 roku.

UWAGA: Komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)

kom/ kno/

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Już omijają nowe prawo. Były radny zrobił akcje w markecie
Już omijają nowe prawo. Były radny zrobił akcje w markecie
Butelka wody Ustronianka wywołała burzę. Mamy komentarz Kauflandu
Butelka wody Ustronianka wywołała burzę. Mamy komentarz Kauflandu
To już plaga na Podlasiu. Rolnicy znajdują niebezpieczne przedmioty
To już plaga na Podlasiu. Rolnicy znajdują niebezpieczne przedmioty
Nocowanie w studio. Wyjazd busem. Nietypowa oferta pracy dla Polaków
Nocowanie w studio. Wyjazd busem. Nietypowa oferta pracy dla Polaków
Zamienią ulicę w deptak? Mieszkańcy mają dość nocnych rajdów
Zamienią ulicę w deptak? Mieszkańcy mają dość nocnych rajdów
Gminy zmieniają zasady segregacji odpadów. Koniec z "za darmo"
Gminy zmieniają zasady segregacji odpadów. Koniec z "za darmo"
Lotnisko w Radomiu pustoszeje. W zimę tylko jeden kierunek
Lotnisko w Radomiu pustoszeje. W zimę tylko jeden kierunek
Zamykają sklep za sklepem. Słynna szwedzka sieć znika w oczach
Zamykają sklep za sklepem. Słynna szwedzka sieć znika w oczach
Jazda autobusami za darmo. Chcą, by mieszkańcy porzucili samochody
Jazda autobusami za darmo. Chcą, by mieszkańcy porzucili samochody
Ile sklepów może jeszcze otworzyć Żabka? Padła liczba
Ile sklepów może jeszcze otworzyć Żabka? Padła liczba
Legalizacji nie będzie. Pismo z rządu nie pozostawia wątpliwości
Legalizacji nie będzie. Pismo z rządu nie pozostawia wątpliwości
Tony jagód z Ukrainy jechały do Polski. Oto co wykryły służby
Tony jagód z Ukrainy jechały do Polski. Oto co wykryły służby