Monnari oczekuje ok. 10‑proc. organicznego wzrostu powierzchni sieci rocznie

Warszawa, 12.11.2014 (ISBnews) - Monnari Trade szacuje, że wzrost powierzchni sklepów - bez akwizycji - sięgnie ok. 10% rocznie, poinformował prezes Mirosław Misztal.

12.11.2014 17:01

?Bez przejęć to może być 10% wzrostu rocznie powierzchni. Jeśli pojawią się warunki najmu, które będziemy mogli zaakceptować, to może to być więcej" - powiedział prezes podczas konferencji.

W III kwartale spółka otworzyła 2 nowe salony oraz zwiększyła powierzchnię dwóch już działających salonów, co dało wzrost powierzchni o 548,5 m2, przy czym żaden salon nie został zamknięty.

Powierzchnia handlowa grupy na koniec III kwartału b.r. wzrosła do poziomu 19,7 tys. m2 wobec 16,9 tys. m2 - na koniec III kw. 2013 r. Na koniec września 2014 grupa Monnari posiadała 121 salonów.

?Na ten rok zaplanowaliśmy 10 otwarć i liczymy, że uda się zrealizować te plany, które przedstawialiśmy. Oczekujemy, że na koniec roku powierzchnia naszych sklepów wyniesie 21,6 tys m2"- poinformowała dyrektor Anna Augustyniak-Kala.

Monnari wdraża nowy koncept sklepów, zgodnie z którym powierzchnia salonów ma być zwiększana do 200-300 m2. Nowe salony będą większe, dzięki czemu Monnari zwiększy także asortyment.
?W przyszłym roku rozwiązuje nam się 17 umów najmu. Chcemy znacznie zwiększyć metraż za mniejsze pieniądze. Jeśli byłoby 17 razy 100 metrów więcej, to mamy już znaczący wzrost powierzchni. Nie wiem, na ile się to uda. Każdy obiekt to będzie oddzielna strategia" - podkreśliła Kala.

Monnari Trade to spółka odzieżowa istniejąca od 2000 r. Na GPW jest notowana od 2006 r. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 145,55 mln zł w 2013 r.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)