Trwa ładowanie...
dtmjz9x
09-02-2017 15:40

MR: Polska na Hannover Messe stawia na innowacyjność i reindustrializację

Polska, jako kraj partnerski tegorocznych targów Hannover Messe 2017, stawia na innowacyjność i reindustrializację - mówił w czwartek na konferencji prasowej w Hanowerze wiceminister rozwoju Tadeusz Kościński. Na targach w Niemczech Polska będzie promować się hasłem "Smart means Poland".

dtmjz9x
dtmjz9x

W tym roku najważniejsze targi przemysłowe w świecie zorganizowano pod tytułem "Integrated Industry - Creating Value". Łączy w sobie różne tematy związane np. z cyfryzacją produkcji (Industry 4.0) czy efektywnością energetyczną. Według Ministerstwa Rozwoju w hasło wpisują się działania polskiego rządu, określone w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.

Targi rozpoczną się 24 kwietnia i potrwają cztery dni.

Polska zamierza pokazać na targach, że polityka przemysłowa będzie ukierunkowana na wdrażanie inteligentnej reindustrializacji i da impuls do rozwoju nowych, wyłaniających się gałęzi przemysłu opartych na technologiach cyfrowych, wymagających dużego zaangażowania nauki i wysoko wykwalifikowanej kadry pracowników, tworzących produkty przełomowe. Według MR będą one kołem zamachowym dla rozwoju wielu innych dziedzin gospodarki, które - wdrażając najnowocześniejsze technologie badawcze, produkcyjne i w zarządzaniu - przesuną się na wyższy poziom w łańcuchu wartości.

Polska w Hanowerze zamierza prezentować też rozwiązania w obszarze efektywności energetycznej m.in. elektromobilności. Jak podkreśla ministerstwo, rozwój pojazdów o napędzie elektrycznym może stanowić ogromny impuls zarówno dla przemysłu motoryzacyjnego jak i wielu innych przemysłów pracujących na jego rzecz.

dtmjz9x

"Jako kraj partnerski tegorocznej edycji targów Hannover Messe, Polska chce pokazać, że zależy jej nie tylko na szybkim rozwoju gospodarki, ale przede wszystkim na jej rozwoju w oparciu o innowacyjny przemysł. Wśród nich jest automatyka przemysłowa i oprogramowanie dla przemysłu, energia i napędy alternatywne oraz technologie pneumatyczne i próżniowe. Polscy przedsiębiorcy już dziś są projektantami przemysłu 4.0. i atrakcyjnymi partnerami dla firm zagranicznych. Polska jest też doskonałym miejscem do lokowania inwestycji" - mówił w czwartek na konferencji prasowej w Hanowerze cytowany w komunikacie MR wiceminister Kościński.

"Poprzez nasze uczestnictwo w targach, chcemy również dać jasny sygnał, że reindustrializacja to droga, którą wszyscy powinni podążać. Polski rząd stawia reindustrializację za jeden ze swoich głównych celów" - dodał wiceszef resortu.

Resort podaje, że Polska należy do grona krajów z wyższym udziałem przemysłu w PKB niż średni poziom dla UE. Według niego rośnie również znaczenie sprzedaży produktów zaawansowanych technologicznie w przemyśle, a prognozy na najbliższe lata przewidują wzrost rynku telekomunikacyjnego w Polsce, na który wpływ będą miały m.in.: usługi w chmurze, big data, przyrost transmisji danych, czy internet rzeczy.

Według ministerstwa Polska aktywnie włącza się także w proces Industry 4.0, który rewolucjonizuje sektor produkcyjny, sposób funkcjonowania zakładów oraz użytkowania produktów. Dzięki wykorzystaniu robotyki, zaawansowanych narzędzi IT, analizie danych oraz pogłębianiu współpracy między ludźmi i urządzeniami w przyszłości, fabryki będą działały szybciej, a ich wydajność wzrośnie.

dtmjz9x

Industry 4.0 nie jest jedynym określeniem odnoszącym się do nowej rzeczywistości w przemyśle. Używane są również inne określenia takie jak: "Smart Production" czy "Smart Manufacturing".

Stąd też hasło przewodnie Polski, jako kraju partnerskiego, to "Smart means Poland" - wyjaśnia resort.

W to hasło wpisywać ma się logo Polski - K-dron w barwach narodowych.

Resort przypomina, że Niemcy są jednym z głównych partnerów handlowych Polski. Ich udział w polskim eksporcie ogółem przekroczył wg danych za okres styczeń-listopad 2016 r. 27,3 proc. i odpowiednio - 23,4 proc. w imporcie. Obroty handlowe w tym okresie rosły, polski eksport powiększył się o 2,4 proc., osiągając historycznie najwyższą wartość.

Dla Niemiec Polska jest siódmym w kolejności partnerem handlowym.

Do 13 lutego mikro, małe i średnie firmy mogą ubiegać się o dofinansowanie udziału w targach Hannover Messe. Do rozdysponowania jest 50 mln zł w ramach konkursu Go to Brand.

dtmjz9x
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dtmjz9x