Trwa ładowanie...
d9t1a6a

Multimedia Polska planuje ofertę publiczną na GPW (opis)

26.03. Warszawa (PAP) - Operator kablowy Multimedia Polska planuje ofertę publiczną na GPW - podała spółka w komunikacie. Oferta jest planowana na drugi kwartał 2014...

Share
d9t1a6a

26.03. Warszawa (PAP) - Operator kablowy Multimedia PolskaMultimedia Polska (Zobacz wizytówkę spółki ») planuje ofertę publiczną na GPW - podała spółka w komunikacie. Oferta jest planowana na drugi kwartał 2014 roku.

"Planowana oferta publiczna będzie obejmować akcje sprzedawane przez obecnych akcjonariuszy Multimedia Polska: M2 Investments Limited, Tri Media Holdings Limited, Dunaville Trading Limited oraz Collegium Anetta Kolasińska i Wspólnicy. Obecnie intencją akcjonariuszy sprzedających jest zaoferować do 49,2 proc. akcji spółki w ofercie" - napisano w raporcie.

Przeprowadzenie oferty uzależnione będzie od warunków rynkowych i od uzyskania niezbędnych zgód i pozwoleń.

Globalnym koordynatorem i współprowadzącym księgę popytu jest UBS Limited. UniCredit jest współprowadzącym i oferującym, a Raiffeisen Centrobank pełni funkcję współmenedżera.

d9t1a6a

Multimedia Polska dostarcza usługi telewizji, internetu i telefonii na krajowym rynku.

Z sieci grupy korzysta 826 tys. klientów, którym Multimedia Polska dostarcza ok. 1,5 mln usług (RGU) w ok. 200 miastach.

"Grupa planuje kontynuację wzrostu skali działalności poprzez wprowadzanie nowych usług oraz wykorzystanie nadarzających się okazji do konsolidacji rynku i poszerzania zasięgu swoich sieci dostępowych" - napisano w komunikacie.

W segmencie telewizji firma oferuje m.in telewizję cyfrową, telewizję analogową, kanały premium i VoD. Liczba usług w tym segmencie w 2013 r. wyniosła 751 tys.

d9t1a6a

Grupa oferuje też dostęp do przewodowego i bezprzewodowego szerokopasmowego internetu. W 2013 r. liczba usług internetowych wyniosła 500 tys.

W segmencie telefonii liczba usług spółki wynosi 285 tys. Od stycznia 2014 r. Multimedia Polska ofertuje również usługi telefonii mobilnej w modelu MVNO.

"Według PIKE na koniec III kwartału 2013 r. całkowita liczba abonentów krajowych dostawców usług telewizji kablowej wynosiła ok. 4,6 mln. Multimedia Polska jest trzecim co do wielkości operatorem kablowym w Polsce pod względem liczby abonentów z udziałem w rynku na poziomie 18 proc., oraz drugim pod względem liczby RGU (liczby usług - PAP).

Na koniec zeszłego roku Multimedia Polska świadczyła usługi dla ok. 826 tys. abonentów, z których ok. 293 tys. zamówiło co najmniej dwie usługi, a ok. 127 tys. usługę triple play.

d9t1a6a

W 2013 r. skorygowana EBITDA grupy wyniosła 355,5 mln zł, a zysk netto 70,7 mln zł przy przychodach wynoszących 699,2 mln zł.

Głównym akcjonariuszem Multimedia Polska jest spółka M2 Investments Limited (z 51,9 proc. akcji), kontrolowana pośrednio przez Tomasza Ulatowskiego i Ygala Ozechova, współprzewodniczących rady nadzorczej.

Spółka była wcześniej notowana na giełdzie. W listopadzie 2011 roku została wycofana z GPW po tym, jak wcześniej jej większościowi akcjonariusze, posiadający łącznie 90,6 proc. akcji, zawarli porozumienie dotyczące przeprowadzenia przymusowego wykupu akcji. (PAP)

morb/ osz/

d9t1a6a
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d9t1a6a
d9t1a6a