Multimedia Polska zwiększyły liczbę usług do 1,65 mln na koniec września

Warszawa, 13.11.2015 (ISBnews) - Grupa Multimedia Polska miała 818,5 tys. klientów na koniec września 2015 r., podała spółka. Liczba dostarczonych usług (RGU) na koniec tego okresu wzrosła o 4,5% r/r do łącznie 1,65 mln.

13.11.2015 | aktual.: 13.11.2015 10:38

"Wzrost RGU rok do roku związany był z przejęciami mniejszych spółek telekomunikacyjnych, wprowadzeniem nowych usług, a także ze wzrostem organicznym biznesu" - czytamy w komunikacie.

Nowych klientów pozyskano w segmentach telewizji (wzrost RGU o 33,7 tys. r/r) i internetu (o 13,4 tys. r/r). Nieznacznie spadło natomiast RGU w segmencie telefonii (o 4,1 tys. r/r). Ponadto rozwój nowych usług przyniósł kolejne 27,5 tys. RGU.

Wskaźnik liczby usług na jednego klienta wzrósł i wyniósł 2,02 na koniec III kwartału 2015 r. wobec 1,92 na koniec września 2014 r. Średni miesięczny przychód na jednego klienta (ARPU) wyniósł 66,45 zł w porównaniu z 66,27 zł przed rokiem.

Na koniec września 2015 r. Grupa Multimedia Polska świadczyła usługi na rzecz 818,5 tys. abonentów, z których 309,9 tys. korzystało z dwóch usług, a 130,6 tys. z co najmniej trzech usług.

"Stabilnie rosnące wyniki finansowe to efekt naszej konsekwentnie realizowanej strategii. Dzięki wzbogaceniu oferty o usługi dodatkowe jesteśmy nie tylko operatorem kablowym oferującym Internet, telewizję czy telefon, ale co dla nas niezwykle cenne, zaufanym dostawcą kompleksowych rozwiązań dla gospodarstw domowych" - powiedział prezes Andrzej Rogowski, cytowany w komunikacie.

Przychody Grupy Multimedia Polska za trzy kwartały 2015 r. wyniosły 527 mln zł i były na podobnym poziomie, jak przed rokiem. Na stabilnym poziomie pozostały przychody w segmencie telewizji (spadek o 0,1% r/r do 261,2 mln zł) oraz w segmencie internetu (wzrost o 0,8% r/r do 166,5 mln zł). Sprzedaż w segmencie telefonii spadła o 5,1% r/r do 78,1 mln zł, zwiększały się natomiast pozostałe przychody (np. dzierżawy infrastruktury, inne usługi spoza biznesu podstawowego), które zanotowały wzrost o 21,5% do poziomu 21,2 mln zł.

Przez pierwsze dziewięć miesięcy 2015 r. struktura przychodów z poszczególnych segmentów pozostawała stabilna. Przychody z segmentu telewizji stanowiły 49,6%, z internetu 31,6%, z telefonii 14,8%, a pozostałe przychody stanowiły 4%.

Skorygowana EBITDA za okres trzech pierwszych kwartałów 2015 r. wyniosła 248,8 mln zł wobec 262,3 mln zł przed rokiem. Koszty operacyjne (z wyłączeniem amortyzacji) nieznacznie wzrosły o 1% r/r do 284,2 mln zł. Największy wzrost kosztów odnotowano w obszarze kosztów sprzedanych usług (wzrost o 15,6 mln zł). Zysk netto za pierwsze dziewięć miesięcy 2015 r. wzrósł o 12% r/r do 37,8 mln zł.

"Istotny negatywny wpływ na osiągnięte wyniki miało umocnienie dolara wobec złotego (wzrost kosztów operacyjnych z tego tytułu o ok. 6,6 mln zł przez pierwsze trzy kwartały 2015 r.)" - wskazano w komunikacie.

Grupa Multimedia Polska zainwestowała przez pierwsze trzy kwartały bieżącego roku 153,1 mln zł, z czego 116,8 mln zł stanowiły nakłady związane z rozbudową, modernizacją i utrzymaniem sieci. Na akwizycje wydano 23,3 mln zł. Pozostałe 13 mln zł to zmiany stanu zobowiązań inwestycyjnych oraz uzgodnienia pomiędzy fakturowaniem nakładów inwestycyjnych a poziomem środków trwałych, podsumowano w komunikacie.

Multimedia Polska to jeden z wiodących na polskim rynku operatorów kablowych dostarczający usługi telewizji, szerokopasmowego dostępu do internetu oraz telefonii stacjonarnej i mobilnej.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)