Multimedia Polska zwiększyły liczbę usług r/r do 1,71 mln na koniec I półrocza
25.08.2016 09:54, aktual.: 25.08.2016 10:08
Warszawa, 25.08.2016 (ISBnews) - Grupa Multimedia Polska dostarczała swoim klientom 1,71 mln usług (RGU) na koniec I półrocza br., czyli o 73,1 tys. więcej niż na koniec analogicznego okresu ubiegłego, poinformowała spółka.
"Wzrost RGU związany jest przede wszystkim z wprowadzeniem nowych usług, spoza dotychczasowej podstawowej działalności telekomunikacyjnej, dalszym rozszerzaniem portfela usług (m.in. wprowadzenia usługi dostawy gazu), a także ze wzrostem organicznym biznesu w zakresie segmentu wideo" - czytamy w komunikacie.
Na koniec czerwca 2016 r. Grupa Multimedia świadczyła usługi na rzecz ok. 831,5 tys. klientów, z których ok. 309,6 tys. zamówiło dwie usługi (spośród usług telewizji, dostępu do internetu, telefonii oraz pozostałych usług), a ok. 128,7 tys. zamówiło usługę multiplay (pakiet trzech lub więcej usług), podano również.
Na koniec grudnia 2015 r. klienci łącznie korzystali z ok. 1 674 600 usług.
"Rynek telekomunikacyjny nadal charakteryzuje duża konkurencyjność i wynikająca z niej presja cenowa. Oczywiście, zjawiska te miały znaczący wpływ na naszą efektywność w minionym półroczu. Niemniej jednak zwiększyliśmy liczbę dostarczanych usług, odnotowaliśmy również wzrost średniego miesięcznego przychodu na klienta (ARPU)" - powiedział prezes Andrzej Rogowski, cytowany w komunikacie.
Prezes zaznaczył, że po kilkuletnim zachwianiu rynku usług telewizyjnych spowodowanym wprowadzeniem darmowej telewizji naziemnej, możemy już mówić o powrocie do tendencji wzrostowych w tym segmencie.
"Rynek internetowy, ze względu na agresywne strategie operatorów komórkowych i rosnący zasięg LTE, jest w chwili obecnej bardzo wymagający. Jednak jestem przekonany, że wydajne przewodowe platformy dostępowe, ze względu na swoją stabilność i doskonałe parametry świadczonych usług, pozostaną kluczową częścią rynku usług szerokopasmowych" - dodał Rogoswski.
Jednocześnie poinformował, że zintegrowana oferta usług dla gospodarstw domowych w segmencie usług energii, gazu i ubezpieczeń sukcesywnie notuje wzrost sprzedaży i zbliża się do osiągnięcia progu rentowności.
Multimedia Polska to jeden z wiodących na polskim rynku operatorów kablowych dostarczający usługi telewizji, szerokopasmowego dostępu do internetu oraz telefonii stacjonarnej i mobilnej.
(ISBnews)