Na co stawiają klienci małych sklepów? Liczy się przede wszystkim świeżość
Zmieniają się potrzeby klientów - blisko 60 proc. Polaków kieruje się przy wyborze produktów ich świeżością. Powiększając sieć sklepów, jej właściciele pamiętają również o tym, że tego typu żywność musi być kupowana z dużą częstotliwością. Sklepy powstają więc blisko klientów.
08.09.2014 | aktual.: 08.09.2014 11:21
Sieci handlowe, szczególnie te które posiadają małe sklepy, biorą pod uwagę trendy, jakie panują na rynku. Jak pokazują badania przeprowadzone przez TNS, 59 proc. konsumentów podczas zakupów zwraca uwagę na świeżość produktów. Wiele sieci, m.in. Żabka i Freshmarket, zauważa, że wzrost liczby sklepów jest ważna dla ich rozwoju, bo nieprzetworzona, tradycyjna żywność musi być kupowana częściej.
Badania TNS-u pokazały, że aż 76 proc. konsumentów kupuje świeże produkty blisko miejsca zamieszkania, a 65 proc. deklaruje chęć kupowania tego typu produktów, o ile byłyby one bardziej dostępne.
- Właśnie te dwie rzeczy, a mianowicie świeżość i lokalność, to główne cele naszej strategii - podkreśla Jacek Roszyk, Jacek Roszyk, prezes zarządu Żabka Polska. - Wiemy, że mięso, warzywa i pieczywo szybko tracą swoje walory smakowe i jakościowe, dlatego musimy kupować te produkty o wiele częściej, codziennie lub co drugi dzień, aby mieć je świeże i smaczne.
Dietetyczka Aneta Łańcuchowska dodaje, że taki trend jest korzystny dla polskich konsumentów. Coraz więcej osób świadomie kupuje żywność, czytając etykiety i wybierając zdrowe i nieprzetworzone produkty. Choć są one droższe, to przekłada się to na lepszy stan zdrowia i samopoczucie.
- Warto codziennie kupować świeże produkty, takie jak warzywa, owoce, mięsa, ryby czy wędliny, zjadać je, a następnego dnia kupować nowe - apeluje Łańcuchowska. - Powinniśmy też sprawdzać skład produktów, bo te, które mają najkrótszą listę, są najzdrowsze.