Pokolenie Y chce pracować kreatywnie i w przyjaźni
Ankietowani pytani o to, jakie czynniki mają wpływ na atrakcyjność danego pracodawcy, zwracali przede wszystkim uwagę na jakość pracy. "Kreatywne i dynamiczne środowisko pracy" jest najważniejszym atrybutem firmy. Co więcej, zaczyna być ważniejsze od takich atrybutów jak: "wysokie wynagrodzenie początkowe" lub "szansa na zostanie liderem". Studenci kierunków ekonomicznych również cenią atrybuty związane ze środowiskiem pracy, wymieniając je, jako jeden z czterech najważniejszych.
Studenci zarówno kierunków inżynieryjnych, jak i biznesowych wiążą wiele oczekiwań z "przyjaznym środowiskiem pracy". W kliku krajach studenci cenią przyjazne środowisko pracy bardziej od kreatywności (Francja, Niemcy i Rosja zarówno wśród studentów kierunków ekonomicznych, jak i inżynieryjnych, w przypadku Australii i Kanady tylko studenci kierunków biznesowych).