101 skarg: Media Markt - "Samobójca"
Na celowniku skarżących znalazły się w większości reklamy "outdoorowe" - 812, i telewizyjne - 480, z branż: RTV AGD, rozrywka i motoryzacja.
Tyle skarg na reklamy sprzętu elektronicznego to w głównej mierze zasługa kampanii sieci Media Markt pod hasłem "Nie rób sceny…". W czołówce znalazły się aż trzy spoty z tej serii. Na 6. miejscu znalazła się pierwsza z nich: "Samobójca". Czarny humor twórców nie spodobał się 101 osobom. Rada Reklamy zgodziła się z nimi, argumentując, że "Twórcy reklamy trywializują tak poważny temat jak śmierć i samobójstwo oraz sugerują, że rzekomo niskie ceny w sklepie mogą być jakimś antidotum w tej sytuacji. Reklama jest niezgodna z dobrymi obyczajami, a kampania nie jest prowadzona w poczuciu odpowiedzialności".
Na 7. miejscu, z 42 skargami, znalazła się radiowa reklama samochodu Seat. Szerzej o tej kampanii piszemy na następnej stronie.