Najdroższe unijne projekty - metro i autostrada

Do tej pory za fundusze unijne powstało w Polsce 171 tys. 559 projektów. O miano najdroższego rywalizują dwa - II linia metra w Warszawie i odcinek autostrady A1 z Pyrzowic do Sośnicy na Śląsku, podaje "Gazeta Wyborcza".

Najdroższe unijne projekty - metro i autostrada
Źródło zdjęć: © newspix.pl | Damian Burzykowski

15.07.2013 | aktual.: 15.07.2013 06:19

Jeśli za największy uznamy ten, który kosztuje najwięcej, wtedy wygrywa metro. Za budowę sześciokilometrowego odcinka i kupno wagonów trzeba zapłacić ponad 5,942 mld zł. Ale większą część rachunku dostanie do zapłaty Warszawa, a nie Bruksela. Ta ostatnia pokryje 46 proc. kosztów.

Za największą unijną inwestycję można też uznać tę, do której najwięcej dopłaci Bruksela. Wtedy palma pierwszeństwa powinna trafić do śląskiego odcinka autostrady A1. Budowa 44km kosztowała 5,91 mld zł. Z funduszy europejskich opłacono 4,75 mld zł - ponad 80 proc. kosztów. To oznacza, że do każdego kilometra kosztującego 134 mln zł Bruksela dołożyła 107 mln zł.

Źródło artykułu:PAP
metroautostradybudowa autostrad
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)