Trwa ładowanie...
samochody
11-08-2018 13:41

Najdroższy parking świata. VW trzyma samochody na lotnisku BER

Czekające od lat na uruchomienie berlińskie lotnisko znalazło nowe przeznaczenie.

Najdroższy parking świata. VW trzyma samochody na lotnisku BERŹródło: Deutsche Welle
d2czfl9
d2czfl9

Kilkaset samochodów Volkswagena, niemających jeszcze homologacji, parkuje obecnie na wciąż nieczynnym berlińskim lotnisku BER. W ostatnich dniach volkswageny przywiezione zostały na lotnisko tirami. Jest to dopiero początek wykorzystania obiektów lotniska do celów parkingowych. Koncern VW wynajął tam prawie 8000 miejsc parkingowych w trzech piętrowych garażach i pod gołym niebem.

Wszystko dzieje się za sprawą brakujących homologacji dla nowych samochodów, ponieważ we wrześniu w życie wchodzi wymóg nowej metody badania spalin, a koncernowi Volkswagena zaczęło brakować miejsc parkingowych przy fabrykach. Nie wiadomo jeszcze, jak długo samochody pozostaną w Schoenefeld.

Farsa w Schoenefeld

Nowe lotnisko ma zostać oddane do użytku w 2020 r. z 9-letnim opóźnieniem. Od lat prestiżowy stołeczny projekt budowlany jest pośmiewiskiem w oczach opinii publicznej. Wielokrotnie odkładano już termin jego oddania ze względu na usterki budowlane, błędy w planowaniu i problemy techniczne.

d2czfl9

Ostatnio konsorcjum BER budujące lotnisko, po kilkumiesięcznych kontrolach, w lutym br. otrzymało 466- stronicowy raport od TÜV Rheinland na temat awaryjnego zaopatrzenia w energię elektryczną i oświetlenia w terminalu.

ZOBACZ: Unijny problem z VW

Kontrolerzy doszli do wniosku, że nie mogą wydać zaświadczenia o spełnianiu wymogów przez te systemy. Szacuje się, że każdy dzień opóźnienia rozruchu lotniska kosztuje 1,3 mln euro. Bilansu tego nie poprawi fakt, że oddanie do dyspozycji innym użytkownikom parkingów przy lotnisku zasili budżet projektu o milion euro rocznie.

Nowy test WLTP

Problemy Volkswagena wynikają z tego, że od 1 września wprowadzony zostanie nowy standard pomiarów składu spalin WLTP (Worldwide Harmonised Light-Duty Vehicles Test Procedure), co oznacza, że ponad 260 różnych kombinacji sprzęgłowo-silnikowych musi przejść od nowa testy w laboratorium i otrzymać certyfikaty.

d2czfl9

VW nie nadąża jednak z pomiarami, przez co może dojść do opóźnienia przekazania klientom 200- 250 tys. pojazdów.

d2czfl9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2czfl9

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj