Najważniejsza nie cena, lecz jakość
Poza ścisłą dziesiątką znalazły się tak rozpoznawalne marki jak H&M (11. miejsce), Lidl (15. miejsce), Reserved (16. miejsce), Biedronka (18. miejsce), Tesco (35. miejsce), Carrefour (40. miejsce), Żabka (49. miejsce).
Jak możemy przeczytać w raporcie, niska cena nie gwarantuje już dobrych notowań firmy wśród polskich konsumentów. Najwyraźniej widać to w branży spożywczej, znanej z ostrego konkurowania ceną. Biedronka, która w ubiegłym roku była najwyżej oceniana przez respondentów pod kątem niskich cen, w 2013 roku odnotowała najwyższy spadek wśród wszystkich firm w zestawieniu - aż o 8,7 proc. Sieć ta zresztą poniosła druzgocącą porażkę, jeśli chodzi o konkurencję z Lidlem. Biedronka w 2012 była lepiej postrzegana od niemieckiego rywala pod każdym względem. Dziś ustępuje mu aż w 5 z 9 kryteriów oceny: jakość produktów, wygląd sklepu, zaufanie, obsługa i szerokość asortymentu.