Miejsce 7. Alma Market
Sieć detaliczna: Alma Market
Branża: Art. Spożywcze
Ocena: 77,8
Alma zdeklasowała wszystkich swoich konkurentów z sektora sklepów spożywczych. I to nawet pomimo spadku oceny w porównaniu do ubiegłego roku o 1,4 proc.
Poza 7. miejscem w kategorii ogólnej Alma zdobyła 2. pozycję pod względem jakości produktów, 3. jeśli chodzi o wygląd sklepu, 4. w kryterium adekwatność produktów oraz 6. w przypadku szerokości asortymentu.
Alma podobnie jak Piotr i Paweł nie należy do kategorii sklepów kojarzonych z tanimi produktami.
- Klienci sieci spożywczych znieczulili się już na hasło "niskie ceny" - w tej branży było ono tak często komunikowane, że przestało wyróżniać jedne sieci detaliczne od drugich - mówi partner w polskim biurze OC&C Strategy Consultants, Jarosław Kosiński. - Niestety, z powodu nagłaśnianych w mediach manipulacji detalistów z wagą produktów i promocjami, hasło "niskie ceny" przestało też być wiarygodne - dodaje.