4. Skol
Piwo powstało z połączenia sił kilku europejskich browarów już kilkadziesiąt lat temu, ale jego głównym rynkiem zbytu jest... Brazylia. W ostatnim dziesięcioleciu Skol zrobił tam zawrotną karierę i obecnie jest tam numerem jeden. To zasługa świetnych akcji promocyjnych, opartych na organizacji koncertów, imprez kulturalnych skierowanych do młodych osób oraz... pokazów lotniczych. Smaczkiem są reklamy Skola, w których brazylijscy piłkarze i kibice wyśmiewają zawodników pochodzących z Argentyny.
Poza Brazylią piwo można spotkać też w innych częściach świata w brazylijskich knajpach. Stosunkowo popularne jest też w Australii i Rumunii. Ciekawa jest źródło pochodzenia nazwy piwa. Po pierwsze "Skoll" to w mitologii skandynawskiej wilk, który codziennie podgryza słońce. Po drugie "skål" to szwedzkie określenie toastu.
Sprzedaż: ok.3,8 mld litrów rocznie