9. Biedronka (JMD)
Tylko dziewiąte miejsce Biedronki dziwi. Portugalska sieć, która w Polsce ma już 2,5 tysiąca sklepów, zdobyła jedynie 78,2 punktu. Z czym najczęściej się kojarzy?
Oczywiście z niskimi cenami. W kategorii "Niskie ceny" lepsze okazało się tylko Allegro. W kategorii "Stosunek ceny do jakości" Biedronka zajęła ostatnie miejsce na podium. Co ciekawe według OC&C dyskontowi udało się dokonać czegoś niemal niemożliwego. W ostatnich trzech latach sieć nie tylko w percepcji Polaków stała się jeszcze tańsza, ale jednocześnie poprawiła ofertę produktową.
Jak tłumaczy OC&C, jest to efekt nowego zjawiska na polskim rynku, czyli odchodzenia od jednego formatu sklepów. Biedronkę trudno dziś nazwać już dyskontem, bo na swoich półkach ma perliczkę, drogie wina i portugalskie sery. W ten sposób powstały w Polsce sklepy typu dyskonvenience, skrzyżowanie dyskontów z osiedlowymi minidelikatesami.