3. Carrefour
Sieć Carrefour powstała we Francji w 1957 roku. Czterdzieści lat później w Łodzi otworzyła swój pierwszy sklep w naszym kraju.
Obecnie w Polsce ma około 350 sklepów, w tym 84 hipermarketów, a także ponad 40 galerii handlowych oraz ponad 40 stacji benzynowych.
Miejsce na najniższym stopniu podium Carrefour osiągnął dzięki wynikowi 77,34 pkt. To spadek o 0,25 pkt wobec poprzedniego zestawienia.
Carrefour dokonuje dużych zmian w aranżacji sklepów, zrywając ze stereotypowym wyobrażeniem na temat hipermarketów. Przyznajemy, nowe Carrefoury robią wrażenie, a mimo to klienci się pieklą. Zmiany są bowiem tak radykalne, że nie mogą się połapać, gdzie znaleźć towary, których szukają (zobacz: Zupełnie nowe hipermarkety znanej sieci). Czy to wystarczy, by awansować jeszcze wyżej?