8. Carrefour
Coś niedobrego dzieje się ze sklepami Carrefour. Jeszcze do niedawna placówki tej sieci plasowały się w samej czołówce zestawienia. To kolejny ranking, w którym zalicza spadek - z szóstego na ósme miejsce. W jeszcze wcześniejszym zestawieniu sieć była piąta.
W obecnej klasyfikacji osiągnęła wynik 73,82 pkt. To mniej o 0,52 pkt. W pierwszej dziesiątce rankingu to najgorszy wynik.
Carrefour przygotowuje rewolucję handlową. Szef tej sieci zapowiada kompleksowe dostosowywanie oferty do upodobań mieszkańców, robiących zakupy w konkretnych placówkach. Nie ukrywa przy tym, że jest to odpowiedź na kryzys (zobacz: Rewolucja w sklepach).
O Carrefourze mówiło się często w kontekście ewentualnego wyjścia sieci z polskiego rynku. Jak pisał Reuters, po wycofaniu się z Grecji drugi pod względem wielkości detalista na świecie może też zrezygnować z innych mniej ważnych rynków. Oprócz Polski na liście znalazła się Turcji i Indonezja. Prezes grupy Carrefour Georges Plassat zapewnił jednak, że wbrew doniesieniom medialnym jego firma nie zamierza wycofywać się z Polski (zobacz: Carrefour zostaje w Polsce).
Wirtualna Polska pisała we wrześniu tego roku o Carrefourze w kontekście otwierania placówek handlowych w prestiżowych lokalizacjach (zobacz: Prestiżowe adresy nie dla sieci handlowych).