Najlepszy sklep dla Polaków? Oto on!
Walka o klienta pośród sieci handlowych się zaostrza. To dla wygody kupujących sklepy przebudowują i zmieniają wygląd swoich sklepów, obniżają ceny, podwyższają jakość obsługi, a także wybór i jakość towarów.
Właśnie te wszystkie cechy bierze pod uwagę Kondej Marketing, przygotowując ranking sieci, które najbardziej odpowiadają naszym oczekiwaniom. Czternasta edycja zestawienia przyniosła spore zmiany - lider odskoczył stawce, a na podium pojawił się nowy gracz.
Część sieci przygotowuje się do handlowej rewolucji!
Zobacz najlepsze sklepy dla Polaków.
Najlepszy sklep dla Polaków? Oto on!
Walka o klienta pośród sieci handlowych się zaostrza. To dla wygody kupujących sklepy przebudowują i zmieniają wygląd swoich sklepów, obniżają ceny, podwyższają jakość obsługi, a także wybór i jakość towarów.
Właśnie te wszystkie cechy bierze pod uwagę Kondej Marketing, przygotowując ranking sieci, które najbardziej odpowiadają naszym oczekiwaniom. Czternasta edycja zestawienia przyniosła spore zmiany - lider odskoczył stawce, a na podium pojawił się nowy gracz.
Część sieci przygotowuje się do handlowej rewolucji!
Zobacz najlepsze sklepy dla Polaków.
10. POLOmarket
Do czołówki powrócił POLOmarket. Sieć osiągnęła wynik 72,7 pkt. po wzroście o 0,87 pkt. To najwięcej ze wszystkich sieci w pierwszej dziesiątce rankingu.
W kwietniu POLOmarket poinformował, że zmienił swój logotyp. Podstawową barwą sieci jest kolor czerwony, na jego tle widnieje biały logotyp z żółtym półokręgiem w tle, który kojarzy się ze słońcem (zobacz: Nowe logo POLOmarketu).
9. Piotr i Paweł
W poprzednim zestawieniu na dziewiątym miejscu. Tak samo w tym. Piotr i Paweł uzyskał wynik na poziomie 73,33 pkt. To wynik lepszy o 0,52 proc. od rezultatu z lutego.
Sieć otworzy swój sklep na warszawskim Wilanowie. W marcu Grupa Capital Park poinformowała, że podpisała umowę najmu z siecią delikatesów Piotr i Paweł, która urządzi swój sklep w biurowcu Royal Wilanów. Na plac budowy biurowca niedawno wjechały maszyny budowlane, a całość prac ma zakończyć się jesienią 2015 roku.
8. Carrefour
Coś niedobrego dzieje się ze sklepami Carrefour. Jeszcze do niedawna placówki tej sieci plasowały się w samej czołówce zestawienia. To kolejny ranking, w którym zalicza spadek - z szóstego na ósme miejsce. W jeszcze wcześniejszym zestawieniu sieć była piąta.
W obecnej klasyfikacji osiągnęła wynik 73,82 pkt. To mniej o 0,52 pkt. W pierwszej dziesiątce rankingu to najgorszy wynik.
Carrefour przygotowuje rewolucję handlową. Szef tej sieci zapowiada kompleksowe dostosowywanie oferty do upodobań mieszkańców, robiących zakupy w konkretnych placówkach. Nie ukrywa przy tym, że jest to odpowiedź na kryzys (zobacz: Rewolucja w sklepach).
O Carrefourze mówiło się często w kontekście ewentualnego wyjścia sieci z polskiego rynku. Jak pisał Reuters, po wycofaniu się z Grecji drugi pod względem wielkości detalista na świecie może też zrezygnować z innych mniej ważnych rynków. Oprócz Polski na liście znalazła się Turcji i Indonezja. Prezes grupy Carrefour Georges Plassat zapewnił jednak, że wbrew doniesieniom medialnym jego firma nie zamierza wycofywać się z Polski (zobacz: Carrefour zostaje w Polsce).
Wirtualna Polska pisała we wrześniu tego roku o Carrefourze w kontekście otwierania placówek handlowych w prestiżowych lokalizacjach (zobacz: Prestiżowe adresy nie dla sieci handlowych).
7. Netto
W poprzednim zestawieniu Netto zajęło siódme miejsce i tę samą pozycję zajmuje również obecnie.
W marcu 2013 r. sieć otrzymała nagrodę w konkursie "Retailer of the Year 2012. Wybrany przez Dostawców". Netto Polska zdobyło ją w kategorii "Sieć Handlowa Roku". Rok wcześniej okazała się tutaj najlepsza w kategorii "Dyskonty".
Postawienie jednego sklepu Netto o powierzchni 1283 mkw. kosztuje 3,4 mln zł.
Netto uzyskało w zestawieniu 74,3 pkt po wzroście o 0,33 pkt.
6. Intermarche
Intermarche to europejska sieć supermarketów spożywczo-przemysłowych, prowadzonych przez niezależnych przedsiębiorców tzw. Muszkieterów. Awans z ósmego na szóste miejsce w tym zestawieniu Intermarche zawdzięcza zyskaniu 0,71 punktu wobec poprzedniego rankingu. Sieć zdobyła ich 74,63.
Pierwszy polski Muszkieter działający pod tym szyldem otworzył sklep Intermarche w Zielonej Górze już w 1997 r. Od tego czasu sieć rozrosła się do prawie 190 obiektów w Polsce.
Grupa Muszkieterów oferuje również paliwo na przysklepowych stacjach benzynowych. 46. obiekt powstał w w Libiążu, w województwie małopolskim. Stacje paliw budowane przy sklepach Intermarche to stały element strategii, który zakłada uzupełnienie oferty jej sklepów. Docelowo stacje benzynowe będą funkcjonować przy każdym supermarkecie Intermarche, jeśli tylko ich uruchomienie będzie tam możliwe.
5. Kaufland
Kaufland uzyskał w najnowszym rankingu 74,92 pkt, czyli o 0,39 pkt więcej niż poprzednio, co pozwoliło na awans na piąte miejsce.
Sieć postanowiła ostro rzucić rękawicę Tesco czy Biedronce. W kwietniu dokonała ostrego cięcia cen (zobacz: Kaufland tnie ceny, chce powalczyć z Biedronką).
W lipcu Kaufland wycofał ze sprzedaży partię pasty do zębów dla dzieci, która mogła zawierać szkodliwe bakterie (zobacz: Alarm! Ta pasta truje dzieci).
4. Auchan
Auchan jest drugim najtańszym sklepem w Koszyku Wirtualnej Polski (zobacz: Koszyk Wirtualnej Polski). Na pozycję lidera wskoczył Simply Market, należący do... Auchan.
Wciąż nie wiadomo, kiedy UOKiK podejmie decyzję ws. ostatecznego przejęcia sklepów sieci Real przez Auchan (zobacz: Przejęcie przez Auchan jedyną szansą na przetrwanie dla Reala). Umowę na zakup Reala za 1,1 mld euro zawarto pod koniec ubiegłego roku. Jednak do tej pory nie może być ona sfinalizowana.
Od poprzedniego zestawienia spółka poprawiła swój wynik. W porównaniu z poprzednim rankingiem Auchan osiągnął 77,09 pkt, czyli zyskał aż 0,64 pkt. To jeden z lepszych wyników w pierwszej dziesiątce rankingu. Niestety, konkurencja zyskała więcej i zepchnęła sieć z najniższego stopnia podium.
3. Lidl
Na najniższy stopień zestawienia powrócił Lidl. Sieć poprawiła wprawdzie swój wynik o 0,78 pkt. do 77,15 pkt. To drugi najwyższy wzrost w 14. edycji. Pozwoliło to na wyprzedzenie Auchan.
W październiku sieć poinformowała o otwarciu 500. sklepu w Polsce (zobacz: Lidl otwiera 500. sklep w Polsce). Na otwarcie sklepu Paweł Małecki - mistrz Polski cukierników przygotował 7-piętrowy tort o wadze ok. 200-220 kg.
Coraz więcej znanych i uznanych marek luksusowych pojawia się na półkach w Lidlu. Jedną z nich jest Wittchen (zobacz: Torebki Wittchena w Lidlu).
W sklepach Lidla już rozpoczął się sezon świąteczny. Można w nich już nabyć... czekoladowe Mikołaje (zobacz: Lidl już zaprasza na świąteczne zakupy).
2. Tesco hipermarkety
To już kolejne zestawienie Kondej Marketing, w którym ta sieć zajmuje drugie miejsce. Tym razem Tesco osiągnęło słabszy wynik. 78,53 pkt to 0,46 pkt gorzej niż w poprzednim zestawieniu.
Tesco w ciągu ostatnich kilku miesięcy wprowadziło kilka ciekawych akcji czy promocji - są to m.in. Ciach i Ciach 2 (zobacz: Ciach 2. Tesco po raz drugi tnie ceny), jak również "Gwarancja Satysfakcji" (zobacz: Nie smakowało ci coś z Tesco? Sklep zwróci ci pieniądze).
Sieć jest jednym z pionierów w Polsce, jeśli chodzi o wprowadzanie etykiet elektronicznych w swoich sklepach (zobacz: Tesco wprowadza elektroniczne etykiety cenowe). Mają one zastąpić tradycyjne, papierowe oznaczenia z cenami produktów.
1. Biedronka
Już po raz kolejny na szczycie zestawienia znalazła się Biedronka. Swoje sklepy sieć ma w ponad 2200 punktach w Polsce.
W Biedronce można już płacić za pomocą telefonu komórkowego. Udanych zakupów w ten sposób dokonał reporter Wirtualnej Polski (zobacz: W Biedronce już nie tylko gotówka. Zapłaciliśmy telefonem!).
Prawdopodobnie Biedronka nie zajmie prestiżowej lokalizacji zamiast warszawskiego kina Femina. Na propozycje sieci nie zgodził się bowiem konserwator zabytków (zobacz: Biedronka nie zastąpi kina Femina).
Biedronka prezentuje się lepiej niż w poprzednim zestawieniu. Osiągnęła ponownie magiczną barierę 80 pkt. W porównaniu z poprzednim rankingiem notowania Biedronki wzrosły o 0,59 pkt. do 80 pkt.