Najpierw Biedronka, teraz kolejna sieć. Na stałe obniżają ceny 500 produktów
Aldi ogłosił w czwartek, że obniża ceny regularne 500 podstawowych produktów z różnych kategorii. Redukcje cen sięgają 30 procent. Informacja w tej sprawie pojawia się zaledwie dzień po tym, jak Biedronka zapowiedziała obniżenie cen 360 popularnych produktów.
Jak chwali się Aldi, stała obniżka cen dotyczy praktycznie całego asortymentu spożywczego: mięsa, nabiału, pieczywa, produktów śniadaniowych, mrożonek, przekąsek i napojów. Obniżeniu uległy także ceny części produktów niespożywczych, takich jak papier toaletowy czy ręczniki kuchenne. W niektórych przypadkach ceny poszły w dół nawet o 30 procent.
"Lista ta będzie sukcesywnie prezentowana we wszystkich kanałach, a z czasem także rozbudowywana o kolejne produkty" - zapowiada sieć. I zaznacza, że dobór towarów, objętych obniżką cen, może zmieniać się w czasie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Milioner radzi w co dziś opłaca się inwestować - Marian Owerko - Biznes Klasa #15
Wyścig na obniżki trwa
Aldi zapowiedział obniżki dzień po tym, jak zrobiła to Biedronka. W środę należąca do Jeronimo Martins sieć poinformowała, ze w lutym spadną ceny regularne 360 popularnych produktów. Firma przypomniała, że w lutym podjęła podobną decyzję - wówczas dotyczyła ona 60 towarów - i pochwaliła się, że zrobiła to w tym roku jako pierwsza.
Pod koniec stycznia również Ikea pochwaliła się, że chce obniżyć na stałe ceny około połowy swoich produktów. W ostatnich miesiącach sieć już obniżyła cenę 3,5 tys. produktów, a do sierpnia osiągnie liczbę docelową 5 tys.
Do ostrej rywalizacji w obniżaniu regularnych cen produktów doszło już w ubiegłym roku. Na taki krok zdecydowały się w okresie wakacji m.in. Lidl, Biedronka, Netto i Aldi.
Aldi ma obecnie w Polsce ponad 300 sklepów i zatrudnia ponad 4,6 tys. pracowników. Jest częścią grupy Aldi Nord, która działa w Niemczech, Belgii, Danii, Francji, Luksemburgu, Holandii, Portugalii i Hiszpanii.