Trwa ładowanie...

Największym sieciom rośnie nowa konkurencja

SPAR to sieć znana w całej Europie. Swoje sklepy ma w 36 krajach. Teraz stawia na Polskę. W ciągu kilkunastu lat chce otworzyć 1000 sklepów – informuje portalspozywczy.pl.

Największym sieciom rośnie nowa konkurencjaŹródło: AFP
dz32575
dz32575

Sieć otworzyła właśnie pod Rzeszowem setny sklep. W Polsce format, na holenderskiej licencji, rozwija Grupa Kapitałowa Bać-Pol. Leszek Bać, prezes firmy, zapowiada, że to dopiero początek ekspansji sklepów. Zapewnia, że co roku chce otwierać jeden sklep tygodniowo, dodaje, że w ciągu kilkunastu lat chce mieć w Polsce ponad 1000 sklepów.

Tempo rozwoju jest dwa razy szybsze niż sugerowała holenderska centrala. Spółka SPAR Polska działa już od 1996 roku, ale od 2010 włada nią nowy właściciel. Obecnie trwa restrukturyzacja polskiej sieci sklepów. Kilkadziesiąt zostało zamkniętych. Zostały tylko najlepsze. Nowe lokalizacje mają być wybierane rozsądnie. Leszek Bać wyjaśnia, że z sieci wypadają sklepy, które nie są w stanie sprostać standardom i wymogom technologicznym, a także placówki najsłabsze finansowo.

Sieć rzuca wyzwanie sklepom, które mają gęstszą sieć placówek. Przypomnijmy, niedawno Biedronka otworzyła 2000. sklep. Prezes spółki SPAR Polska Wojciech Bystroń zapewnia, że miejsca na rynku jest dużo. Przypomina, że w liczącej 10 mln Austrii jest 1500 sklepów SPAR. Do tej liczby sieć dochodziła jednak przez 50 lat. Choć konkurencja jest duża, to mamy jednocześnie dużo większy kraj i większą populację, co według prezesa daje ogromne perspektywy do dynamicznego rozwoju.

Obecnie sklepy sieci działają głównie na terenie południowo-wschodniej Polski. W najbliższym czasie można spodziewać się rozwoju sieci na Śląsku i Pomorzu. To w tych regionach Grupa Bać-Pol otworzyła nowe magazyny.

dz32575
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dz32575