Nie płacisz abonamentu? Poczta Polska cię wytropi
Poczta Polska chce zwiększyć ściągalność abonamentu radiowo-telewizyjnego. Zapewnił o tym w Programie I Polskiego Radia członek zarządu Poczty Polskiej Janusz Wojtas.
06.06.2012 10:47
Usprawnienia dotyczą między innymi ewidencjonowania i rejestrowania odbiorników oraz dokonywania opłat abonamentowych. Zamiast tradycyjnej książeczki abonamentowej, wpłat można dokonywać przez internet.
Poczta Polska chce też uświadomić zarówno indywidualnym odbiorcom, jak i firmom, że płacenie abonamentu jest obowiązkowe - mówi Janusz Wojtas.
Monity mają dotyczyć między innymi hoteli i restauracji. Ponadto na nowych osiedlach będzie prowadzona mailingowa i ulotkowa akcja informująca o obowiązku rejestracji odbiorników.
Poczta Polska monitoruje też zaległości w spłacaniu abonamentu, wysyła upomnienia, a w skrajnym przypadku - polecenia ściągnięcia należności do urzędu skarbowego.
Janusz Wojtas przyznał też, że Poczta Polska pobiera 6 procent zysków z abonamentu radiowo-telewizyjnego. Tłumaczył, że dla jego firmy ściąganie abonamentu jest działalnością biznesową.