GAP
Amerykański gigant odzieżowy wszedł do Polski w październiku 2011 r. Sieć do Polski wprowadziła firma Ultimate Fashion, dzięki której na polskim rynku pojawiły się też takie marki, jak: Mango, Aldo, Hugo Boss, New Look, Esprit, Wallis, Mexx i Peacocks.
W czerwcu 2015 r. firma GAP poinformowała, że zamyka 175 sklepów w Ameryce Północnej oraz "kilka w Europie". Likwidacja sklepów miała być związana z "przeorientowaniem w biznesie". Firma od kilku lat zmagała się z rosnącą konkurencją innych marek odzieżowych. W kwietniu 2015 r. spadek sprzedaży marki GAP był na poziomie 15 proc., podczas gdy rok wcześniej sieć notowała wzrosty.
Na polskim rynku markę rozwijała spółka Empik Media & Fashion, która w 2014 r. podjęła decyzję o sprzedaży sieci. Z braku nowego inwestora podjęła jednak decyzję o zamknięciu w 2015 r. wszystkich sklepów marki GAP.
Pierwszy sklep GAP powstał w San Francisco w 1969 r. Założył go Donald G. Fisher i Doris F. Fiszer. Początkowo sprzedawano w nim dżinsy. Dziś marka jest dostępna w 90 krajach. Firma posiada 3,3 tys. sklepów firmowych i prawie 400 franczyzowych.