Made in USA
Indeks "Made-In-Country" określa reputację produktów z różnych krajów z całego świata. Pokazuje, jak są odbierane i postrzegane przez zagranicznych konsumentów. W tegorocznym zestawieniu uwzględniono 49 państw i Unię Europejską.
Pierwszą dziesiątkę, z 81 punktami, otwierają Stany Zjednoczone. Oznacza to, że etykieta "made in USA" nie cieszy się najsilniejszą reputacją na świecie.
Bez niespodzianek najlepiej postrzegane są amerykańskie towary w samych Stanach Zjednoczonych i w wielu krajach Ameryki Południowej. Również dla japońskich konsumentów "made in USA" to gwarancja jakości.
Co więcej, Stany Zjednoczone, razem z Rosją, znalazły się w gronie państw, które w minionym roku wizerunkowo zyskały najmniej, co można wiązać z wyborami prezydenckimi w tym kraju i wygraną Donalda Trumpa, którego polityka nie jest dobrze przyjmowania poza granicami USA.