Niemiecka marka odzieżowa upada. Ma sklepy w Polsce
Trzy spółki córki niemieckiej marki odzieżowej Gerry Weber ogłosiły upadłość na mocy sądu. Głównym celem tego kroku jest poszukiwanie nowego inwestora. To nie jest jedyna trudna sytuacja, w jakiej firma znalazła się w ciągu ostatnich lat — już trzy lata temu groziło jej bankructwo.
Problemy Gerry Weber są częścią większego trendu. W czwartym kwartale 2024 roku w Niemczech zanotowano 4215 przypadków upadłości przedsiębiorstw, co oznacza wzrost o 36 proc. w porównaniu z rokiem 2023. To najwyższy poziom od czasów kryzysu finansowego z lat 2008-2009.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Emerytka nie zostawiła na Tusku suchej nitki. Polacy mówią o drożyźnie
Gerry Weber w tarapatach. Sąd ogłosił upadłość dwóch spółek
Z informacji podanej przez portal nw.de wynika, że 24 marca 2025 roku Sąd Rejonowy w Bielefeld zatwierdził wniosek o upadłość trzech spółek zależnych Gerry Weber International GmbH: Gerry Weber DE GmbH, E-Gerry Weber Digital GmbH oraz Life-Style Fashion GmbH.
Mimo trudnej sytuacji Gerry Weber zapewnia, że sklepy stacjonarne oraz sprzedaż online będą funkcjonować bez zakłóceń. Firma stara się o restrukturyzację oraz pozyskanie nowego inwestora.
O włos od bankructwa. Niemiecka marka zwolniła setki osób
Nie jest to pierwsza trudność finansowa Gerry Weber. W 2019 roku przedsiębiorstwo zamknęło ponad 120 sklepów w Niemczech i zwolniło wiele osób.
W 2023 roku firma zdołała uniknąć bankructwa i ograniczyła sprzedaż detaliczną w Austrii. Kosztem było jednak zlikwidowanie 350 pełnych etatów w Gerry Weber Retail GmbH oraz około 75 etatów w Gerry Weber International AG i Life-Style Fashion GmbH. Niemieckie media wskazują, że obecne problemy mogą być decydującym ciosem dla marki.
Gerry Weber istnieje na rynku od 1973 roku i jest renomowaną marką modową z siedzibą w Halle (Westfalia). Jej elegancka odzież jest dostępna w ponad 60 krajach, a marki takie jak Gerry Weber, Taifun i Samoon zdobyły uznanie międzynarodowej klienteli.
W Polsce znajdują się salony Gerry Weber, w tym w centrum handlowym Westfield Mokotów. W ciągu dekad firma była jednym z filarów niemieckiego rynku odzieżowego.
Kryzys marek odzieżowych. Upada Forever 21
Niedawno swoją sytuację pogorszyły także inne firmy odzieżowe. Amerykański gigant Forever 21 złożył kolejny wniosek o upadłość, co ma silne skutki dla centrów handlowych. Firma walczy z problemami finansowymi związanymi ze spadkiem odwiedzalności centrów i konkurencją e-commerce. Przyszłość marki może zależeć od możliwości sprzedaży aktywów.