1 USD = 100 USD
- Uszyłam tę sukienkę za jednego dolara - mówi jedna z pracownic fabryki odzieży w Kambodży. - Kupiłam tę samą sukienkę w Europie za 100 euro - mówi jedna z bohaterek norweskiego dokumentu, o który głośno zrobiło się w lutym br.
Internetowa telewizja dziennika "Aftenposten" zrealizowała niecodzienny projekt. Wysłała nastoletnich blogerów modowych Anniken Jorgensen, Frida Ottesen i Ludvig Hambro do stolicy Kambodży, aby ci na własnej skórze przekonali się, jak wygląda produkcja znanych i ulubionych przez nich marek.
To, co zobaczyli i przeżyli na miejscu, było dla nich szokiem. - Siedzisz tu i szyjesz, szyjesz, szyjesz. I tak przez całe życie. To błędne koło nie ma końca - płacze przed kamerami Frida Ottesen.
To, co na początku miało być świetną zabawą zamieniło się w przejmujący, pięcioodcinkowy dokument pt. "Sweatshop" (można zobaczyć go na stronie dziennika TUTAJ)
.