Nino o biznesie - Prezes Ursusa: przyszłość to autobusy wodorowe
Firma o zasięgu globalnym, która produkuje elektryczne autobusy i pojazdy dostawcze – to marzenia Karola Zarajczyka, związane z firmą Ursus Bus, której jest prezesem. Idzie jeszcze dalej i przewiduje, że przyszłość transportu publicznego opiera się na autobusach wodorowych, jako najbardziej ekonomicznych. Niestety podstawowa działalność firmy – ciągniki rolnicze – bardzo kuleje. - Urzędnicy blokują dopłaty dla rolników, stąd obecne problemy – mówi Zarajczyk w programie „Nino o biznesie”.
Ursus to nie tylko traktory Także … Rozwiń
Transkrypcja:
Ursus to nie tylko traktory
Także
Elektryczny autobus
Czy marzą się panu Laurę
Polskiego elona Musk
Co polskiego stanie wolałbym Laury Karola zarajczyk a który zbudował firmy o zasięgu globalnym która pod
Produkują autobusy
I pojazdy dostawcze elektryczne nie celujemy absolutnie w samochody
Osobowe ponieważ taką taką decyzję pobrudziła a jeśli chodzi o autobusy No to ona
No to tutaj jesteśmy bardzo zadowoleni tutaj jest bardzo dużo W przyszłym jeszcze traktorów
Satysfakcji ponieważ to spółka która zaczęła bo ciebie operacyjnie działać
W zeszłym roku w tym roku też będzie miała
Prawie 200 milionów przychodów
A w tym półroczu dostarczy niespełna 100 stołu pojazdów elektrycznych bo nie tylko
Produkujemy autobusy elektryczne ale także trolejbusy
Ano Myślę że no potencjał na przyszły rok To co widzimy zmiany na rynku legislacje czy
To co się dzieje na
Rynkach światowych No to mój optymizm
To może rzucić w cholerę to cię
Ciągniki
Tylko na produkcji
Autobusowe
Absolutnie nie uważam że lepiej żeby zostawić tą postawą i działalność Ursusa które związana z maszynami rolniczymi
Ja myślę że to jest apel do polityków i do do urzędników żeby
Udrożnienie systemu dopa dla rolników żeby nie zabijali tego potencjału polskiego rolnictwa mam
Sytuację taką że polskie jabłka gniją
W sadach kilogram jabłek
Kosztuje 10 groszy
Archaizacja
Oczywiście że tak było dopłaty inwestycyjne które właśnie pomogłyby nie tylko kupować traktory ale także
Inwestować rolnikom w przechowanie czy
Przetwórstwo owoców
To zrealizowane przedostatnim roku
Funkcjonowanie budżetowego wysokości 10% No to jest wręcz sytuacja skandaliczna
Nie oszukujmy się ostatnie 3 lata to jest kompletne zaniedbywanie
I rolników i i producentów maszyn i traktorów nasze
A ile koszt
Produkcja tak
Takiego jednej jednostki
Momentu
A pojawienie się pomóc
Jutro będę
Blokował właśnie
Autobus retro
Aż do momentu podpisania
Proszę o kontakt
Badania
Testy kosztu
Zrobiliśmy zrobiliśmy do troszeczkę inaczej ponieważ trzeba pamiętać że Ursus bus powstał UZP
Połączenie know-how dwóch spółek jedna to była właśnie Ursus S.A która posiada doświadczenie produkcyjne
I znajduje się w miejscu historycznym jeśli chodzi o Opolską motoryzację czyli w Lublinie
I firma MZ Kutno która rozwijała te autobusy przez ostatnią dekadę więc nie troszeczkę zrobiliśmy tutaj skrót
To jako pierwsza
W Polsce
Jedna z nielicznych
Vero pizza
Stworzyła właśnie własny autobus
Wodorowym
Zgadza się To jest mojej ocenie przyszły
Usługę transportu
Doskonale wiemy że pojazdy na
Bateria mi mają bardzo dużo
Ograniczenia
To nie jest ale nie nie nie nie zależy od
Technologii
Zainstalowane
W samochodzie mówi to o bateriach falownik
Tak tylko o prostu którzy ładowania
Żeby tak już dać Jasne jasne przykład
Autobus który przejeżdża 200 km bateryjny
Musi się ładować około 3
6 do 8 godzin w zależności od
Od przyłącza
A jeśli chodzi o autobus wodorowy która ma 2 razy dłuższy
Zasięg ładuje się 8 min
No to tutaj już
Na razie
Myślę że kosztuje na początku
Każda nowa technologia a każda nowa komórka A3
X6 kolwiek
Lego czy nowy
Nowy nowy samochód który wchodzi na rynek
Ile kosztuje
Kosztuje bardzo drogo ale no to czy co się stało w autobusach bateryjnych
Wstanie wodorowych
Gwałtownie tanieje
Będzie dużo tańszy