Nowe obietnice Ryanaira. Szybsze odszkodowanie, większa punktualność, więcej ekologii
Ryanair przedstawił nową odsłonę programu "Coraz lepsi", dzięki któremu pasażerowie mają zyskać nowe udogodnienia. Najważniejszą zmianą jest skrócenie do 10 dni terminu wypłaty odszkodowania za opóźniony lub odwołany lot.
02.02.2018 09:38
Ryanair obiecuje, że w ciągu bieżącego roku zostaną stopniowo wprowadzone zmiany w zakresie obsługi klienta, cyfryzacji, usług dodatkowych, a nawet ochrony środowiska.
Zostanie wprowadzony odrębny dział reklamacji, który zajmie się rozpatrywaniem skarg w ramach procedury EU261 w ciągu 10 dni.
Do tej pory rekompensaty były wypłacane w ciągu 4 tygodni. Kenny Jacobs, dyrektor ds. marketingu Ryanaira powiedział gazecie "The Independent", że jeśli nie wystąpią żadne zakłócenia, to pasażerowie Ryanaira otrzymają pieniądze szybciej niż klienci innych linii.
W ramach unijnych przepisów EU261 odszkodowanie należy się tym podróżnym, których lot został opóźniony o co najmniej 3 godziny lub został odwołany w krótkim czasie. Wyjątkiem są sytuacje nadzwyczajne, jak załamanie pogody czy zawirowania polityczne.
W przypadku lotów o długości poniżej 1500 km pasażerowi należy się 250 euro, a jeśli lot jest dłuższy, to 400 euro
Tania linia lotnicza złożyła też szereg innych obietnic.
W sytuacji, gdy jej pasażer znajdzie tańszy bilet, zostanie mu zwrócona różnica w cenie plus dodatkowe 5 euro na konto "My Ryanair". Przewoźnik deklaruje też, że 90 proc. lotów będzie punktualnych.
W ramach "prostej polityki bagażowej" utrzymane zostanie prawo do przewożenia 2 sztuk bagażu podręczne w cenie biletu, a także obniżona opłata za przewóz większego bagażu rejestrowanego - 105 zł za 20 kg.
Przewoźnik zapowiada też więcej możliwości transferów we współpracy z Car Trawler, czy zniżki na bilety w przypadku rezerwacji hoteli.
Ryanair chce być także "najbardziej zieloną linią, dzięki wyeliminowaniu w ciągu 5 lat plastików na na pokładach samolotów.