Nowy program dla sprzedawców w Allegro. Startuje od 1 lutego
Allegro wprowadza od 1 lutego do 31 maja br. nowy program dla sprzedawców AlleProgres, w którym będzie nagradzać rabatami za postępy w szybkiej wysyłce - podała spółka.
Jak informuje platforma, program zastąpi ubiegłoroczny Program Szybkich Wysyłek.
"Rozpoczynamy go 1 lutego, ale możesz się do niego zapisać już teraz. Jeśli zrobisz to do końca lutego, możesz otrzymać rabaty w każdym miesiącu trwania programu. AlleProgres potrwa 4 miesiące - zakończymy go 31 maja 2022 roku" - czytamy na stronie Allegro.pl.
Dwa progi rabatów dla sprzedawców
W programie AlleProgres można otrzymać rabaty za przesyłki Allegro Smart! wysłane tego samego dnia. Rabaty zostaną przyznane, jeśli sprzedawca osiągnie określony wzrost wskaźnika zamówień wysyłanych tego samego dnia względem wyniku z października 2021 roku.
Dostawa w 24 godziny. E-handel przyspiesza
Allegro będzie sprawdzać, jaki procent przesyłek w danym miesiącu jest nadawany w tym samym dniu, w którym kupujący złożył zamówienie.
Co trzeba zrobić, by przystapić do prgramu? Wystarczy otworzyć zakładkę "AlleProgres" i zaakceptować regulamin. Dzięki temu sprzedawcy mogą zyskać rabaty od 0,99 zł do 13,98 zł na jednej przesyłce, w zamian za wysyłanie zakupów w tym samym dniu, w którym zostały zamówione przez klienta.
Wartość rabatu uzależniona jest od wartości przesyłki. Allegro oferuje dwa progi wysokości rabatów. Pierwszy jest dla sprzedawców, którym uda się poprawić ilość wysyłanych paczek tego samego dnia względem października ub.r. od 3 do 5,99 punktów procentowych. Drugi próg jest dla tych, którym uda się realizować szybciej wysyłki o ponad 6 punktów procentowych. Wtedy rabaty za przesyłkę są podwajane.
Allegro rośnie
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie grupy stanowiła ok. 3 proc. rynku handlu detalicznego w Polsce w 2019 r.
Platforma Allegro.pl umożliwia sprzedaż nowych produktów przede wszystkim firmom prowadzącym działalność w formule biznes-klient i przyciąga średnio 21 mln internautów miesięcznie, co odpowiada 66 proc. mieszkańców Polski w wieku 16 lat lub więcej oraz 78 proc. wszystkich użytkowników internetu w Polsce.
Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r.