Nowy sklep internetowy w Polsce. Chce skusić klientów Allegro
Skandynawski gigant e-commerce Coolshop przymierza się do podboju polskiego rynku. W ofercie ma prawie 45 tys. produktów, w tym m.in. elektronikę, zabawki czy gry wideo.
Sieć już wykupiła domenę coolshop.pl. Jednak na ten moment nie wiadomo, kiedy platforma wystartuje. "Już wkrótce w Polsce!" - czytamy na stronie internetowej.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Otwarcie Shein w Polsce. Kolejki przed kontrowersyjnym sklepem
Coolshop zaoferuje 45 tys. produktów
Coolshop to jeden z liderów skandynawskiego rynku e-commerce. W ofercie posiada prawie 45 tys. artykułów. Jak donosi "Rzeczpospolita", polskich klientów chce skusić dostępem do oferty firm szwedzkich, duńskich i norweskich.
W niektórych państwach (np. w Szwecji i Norwegii) Coolshop prowadzi także sklepy stacjonarne. Na razie nie wiadomo, czy takie plany ma względem Polski.
Coolshop w Polsce zagrozi Allegro?
"Rzeczpospolita" pisze, że skandynawska platforma zamierza powalczyć o klientów Allegro. W 2019 r. Coolshop osiągnął przychody rzędu 350 mln zł, a w 2023 r. - już 1 mld zł.
To nadal dość skromne wyniki w porównaniu do polskiego giganta e-commerce. W 2023 r. zysk Allegro sięgnął 10,3 mld zł.
Coolshop powstał w Danii w 2002 r., a jego założycielami są fani nowych technologii - bracia Mark i Mike Nielsen. Właściciele mają nadzieję, że użyteczność, prostota i design ich produktów skuszą Polaków. - Liczymy na to, że polscy konsumenci nas docenią - przyznał Mark Nielsen, cytowany przez "Rz".
Platforma działa już w Danii, Norwegii, Finlandii, Szwecji, Islandii, Holandii, Niemczech i Wielkiej Brytanii. Jest częścią grupy Cool Group, która zatrudnia 800 osób.
Ukraińska marka modowa wkracza do Polski
Nie tylko Europejczycy z północy dostrzegają potencjał w polskim rynku. Niedawno informowaliśmy w WP Finanse, że do Polski wkroczy ukraińska sieć z ubraniami dla kobiet One by One. W planach jest otwarcie pierwszego sklepu stacjonarnego jeszcze w tym roku.
Tym, co wyróżnia markę jest niecodzienny model biznesowy. "Nie dzielimy kolekcji według sezonów, co tydzień tworzymy nowe modele. Ale produkujemy je w małych partiach, aby zachować ich wyjątkowość" - czytamy na oficjalnej stronie internetowej One by One.