Ukraińska sieć chce podbić Polskę. W tym roku otworzy sklep stacjonarny
Lidia Smetana, założycielka ukraińskiej firmy odzieżowej One by One, zapowiedziała w rozmowie z magazynem "Forbes" podbój polskiego rynku. Jak ujawniła, w tym roku zamierza uruchomić pierwszy sklep stacjonarny nad Wisłą.
Historia One by One zaczęła się na Instagramie. W ciągu dziewięciu lat Lidia Smetana rozwinęła markę do sieci 21 sklepów działających w 14 miastach Ukrainy.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Otwarcie Shein w Polsce. Kolejki przed kontrowersyjnym sklepem
Ambitne plany One by One. Chce wkroczyć stacjonarnie do Polski
Właścicielka ukraińskiego start-upu modowego podzieliła się planami w zakresie rozwoju marki w rozmowie z magazynem "Forbes". Jak przyznała, jej celem jest, aby w 2024 r. firma osiągnęła 500 mln hrywien (50 mln zł).
W planach jest także otwarcie pierwszego sklepu stacjonarnego One by One w Polsce. Obecnie można korzystać ze sklepu internetowego marki modowej w języku polskim. Ubrania są dostarczane do oddziałów Novapost, Paczkomatów InPost lub pod wskazany adres (przez kurierów InPost).
Co wyróżnia firmę One by One?
Marka modowa One by One wyróżnia się niecodziennym modelem biznesowym. "Nie dzielimy kolekcji według sezonów, co tydzień tworzymy nowe modele. Ale produkujemy je w małych partiach, aby zachować ich wyjątkowość" - czytamy na oficjalnej stronie internetowej.
W ofercie są produkty dla kobiet. One by One sprzedaje takie produkty jak: koszulki, bluzki, spodnie, spódnice, żakiety i marynarki.
Ukraińskie sieci rozwijają skrzydła w Polsce
Na polskim rynku jest coraz więcej podmiotów o ukraińskich korzeniach. Jeszcze dwa lat temu marka Best Market, prowadzona przez sieć Snacks and Dried Fish, posiadała tylko kilka sklepów w Polsce, a obecnie ma ich już 16.
W Best Markecie można kupić suszone ryby, owoce morza, ukraińskie słodycze i alkohole. Sklepy cieszą się dużą popularnością wśród ukraińskich uchodźców mieszkających w Polsce, których liczba znacznie wzrosła w pierwszej połowie 2022 r.
Pod koniec czerwca 2024 r. drugą placówkę w Polsce otworzyła także marka Bob Snail, która produkuje naturalne słodycze owocowe bez dodatku cukru, glutenu, barwników i konserwantów. Placówki działają w galerii handlowej Westfield Mokotów w Warszawie i w centrum handlowe Janki pod stolicą.