Nowy Tiger na rynku?
Foodcare chce zatrudnić Tigera Woodsa do promocji swoich napojów energetycznych. Firma do niedawna produkowała napoje Tiger, których twarzą był Dariusz Tiger Michalczewski. Jednak w wyniku zamieszania i wyroków sądowych nie ma obecnie prawa do tego napoju. Co w takim razie miałby reklamować jeden z najbardziej znanych i opłacanych sportowców świata?
04.04.2011 | aktual.: 04.04.2011 20:02
Foodcare chce zatrudnić Tigera Woodsa do promocji swoich napojów energetycznych! Najsłynniejszy golfista świata ma zastąpić Dariusza Tigera Michalczewskiego.
Sęk w tym, że trójmiejska firma ma sadowy zakaz produkowania napojów o Tiger. Co w takim razie miałby reklamować jeden z najbardziej znanych i opłacanych sportowców świata?
- Prowadzimy rozmowy z Tigerem Woodsem. Ma on zareklamować produkt Black - mówi w rozmowie z WP Elżbieta Socha z firmy FoodCare.
Bardzo sceptycznie do całej sprawy podchodzi firma Maspex Wadowice, konkurent FoodCare w walce o markę Tiger.
- Firma FoodCare próbuje wywołać tylko szum medialny, ponieważ doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że zgodnie z postanowieniem Sądu Apelacyjnego w Krakowie na czas trwania procesu ma zakaz wprowadzania do obrotu i reklamy wszystkich produktów zawierających oznaczenia „Black Tiger”, „Tiger Vit” lub noszących jakichkolwiek inne oznaczenia z członem „Tiger”, niezależnie od sposobu jego przedstawiania. Od tej decyzji sądu spółce FoodCare nie przysługuje żaden środek odwoławczy - tłumaczy WP Dorota Liszka, rzecznik prasowy Maspex Wadowice.
Podkreśla, iż bez względu na to, z kim spółka FoodCare nawiąże współpracę – zakaz sądowy nadal będzie obowiązywał.
Podobnego zdania jest Dariusz Michalczewski, który kilka miesięcy temu rozpoczął współpracę z Maspexem.
- Zgodnie z prawomocną decyzją Sądu Apelacyjnego Foodcare w tej chwili ma zakaz sprzedaży i reklamy napojów wykorzystujących oznaczenie Tiger na czas trwania procesu. Nie rozumiem więc, w jakim celu Foodcare informuje o sprawach związanych z marką Tiger, skoro tej marki nie może sprzedawać ani reklamować - mówi WP były mistrz świata w boksie zawodowym. Jak podkreśla, na mocy podpisanej umowy wyłącznym licencjobiorcą, a co za tym idzie jedynym producentem napojów Tiger są spółki Grupy Maspex Wadowice .
Zdaniem Michalczewskiego proces przeciwko firmie Foodcare jest w toku i zapewne będzie trwał dosyć długo .
- Nie bardzo rozumiem, jaki produkt Tiger Woods miałby reklamować. Nie sądzę również, aby biorąc pod uwagę stan prawny, Tiger Woods był zainteresowany rozpoczęciem jakiejkolwiek współpracy z firmą Foodcare. Może warto zapytać o szczegóły rozmów Tigera Woodsa. Każdy przecież może poinformować, że z kimś rozmawia. A jaki będzie tego efekt, to już oddzielna sprawa - przekonuje były bokser.
Tiger Woods, amerykański gracz w golfa, to jeden z najbardziej znanych i przez wiele lat najlepiej opłacanych sportowców świata.
Tiger kontra Tiger
FoodCare jest producentem napoju Black Tiger Energy Drink. Zdaniem producenta marka ta nie jest powiązana z Dariuszem Michalczewskim i jego fundacją, a roszczenia licencyjne wobec "Blacka" są zupełnie bezzasadne.
W marcu 2011 roku Sąd Apelacyjny w Krakowie oddalił zażalenie firmy FoodCare zakazujące jej na czas trwania postępowania sądowego wprowadzania do obrotu i promocji napojów energetycznych z oznaczeniem Tiger. Jest to pierwsza prawomocna decyzja sądu w tej sprawie. Obecnie jedynym producentem napoju Tiger Energy Drink pozostają spółki z grupy Maspex Wadowice.
W styczniu tego roku Sąd Okręgowy w Krakowie rozpatrujący sprawę dotyczącą zabezpieczenia powództwa Dariusza Michalczewskiego wydał postanowienie zakazujące firmie FoodCare wprowadzania do obrotu i promocji napojów z oznaczeniem Tiger. Po złożeniu zażalenia przez Foodcare sprawa została skierowana do rozpatrzenia przez Sąd Apelacyjny, który 9 marca przychylił się do wniosku Dariusza Michalczewskiego i ostatecznie oddalił zażalenie spółki FoodCare. Od tej decyzji sądu spółce FoodCare nie przysługuje żaden środek odwoławczy.
Dodatkowo sąd postanowił o zajęciu wszystkich produktów w postaci napojów energetycznych, w szczególności w puszkach i butelkach, zawierających oznaczenie "Tiger", a także materiałów reklamowych znajdujących się w posiadaniu FoodCare.
W listopadzie 2010 r. fundacja Michalczewskiego "Równe Szanse" wypowiedziała Foodcare z podkrakowskiego Zabierzowa umowę na produkcję i dystrybucję napoju energetycznego Tiger Energy Drink. Fundacja podpisała umowę w tej sprawie z inną firmą - Maspex Wadowice. Od tego czasu przed sądami w Krakowie i Gdańsku toczą się spory o prawa do oznaczenia Tiger.
Według ostatnich danych FoodCare w październiku 2010 r. produkowany przez nią Tiger był liderem na rynku napojów energetycznych w Polsce. Jego szacunkowy udział wartościowy wynosił ponad 30 proc., a ilościowy - ok. 30 proc. Z tych samych badań wynika, że największy konkurent miał odpowiednio: 20 proc. i ok. 7 proc.