Oddano do użytku kolejne odcinki dróg S8 i S14
Prawie 1,4 mld zł kosztowała budowa dwóch nowych odcinków dróg S8 i S14 pod Pabianicami w woj. łódzkim. Oddanie ich do użytku zmniejszy ruch w mieście i odciąży drogi krajowe nr 12, 14 i 71.
Ta ostatnia łączy "jedynkę" z "czternastką" i prowadzi m.in. przez centrum 70-tysięcznych Pabianic. Teraz jej rolę przejmie 16-kilometrowy odcinek S8, który zaczyna się na węźle Rzgów, a kończy na węźle Róża. Zdaniem przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad dzięki tej trasie poprawią się warunki życia we wszystkich miejscowościach położonych przy drodze nr 71 pomiędzy Rzgowem i Pabianicami.
Oprócz nowej części S8 i węzła Róża w piątek oddano również do użytku 3,6 km trasy S14 (od węzła Róża do węzła Dobroń), stanowiącej część zachodniej obwodnicy Pabianic.
- Zakończenie tych inwestycji odciąży drogi krajowe nr 12 i 14, na których ruch jest bardzo duży. Teraz przejmą go trasy ekspresowe - powiedziała dyrektor łódzkiego oddziału GDDKiA Iwona Zatorska.
Budowa węzła Róża i nowego odcinka S14 kosztowała prawie 550 mln zł. O 300 mln droższa była budowa 16 km trasy S8, która ma betonową nawierzchnię. Wykonawcy oceniają, że bez poważniejszych prac remontowych droga powinna wytrzymać 30-40 lat.
Dzięki połączeniu z autostradą A1 (węzeł Rzgów) trasa S8 umożliwi w przyszłości samochodom jadącym z północy szybki przejazd na Dolny Śląsk. Droga S14, zwana również zachodnią obwodnicą Łodzi, docelowo ma natomiast połączyć trasę S8 z autostradą A2 (węzeł Emilia).