Oferta publiczna Gekoplastu w zw. z wejściem na NewConnect rozpocznie się 5 XII
Warszawa, 03.12.2014 (ISBnews) - Oferta publiczna Gekoplastu, producenta płyty komórkowej, rozpocznie się 5 grudnia od podania ceny maksymalnej i budowy księgi popytu, poinformował prezes spółki Piotr Górowski. Gekoplast przeprowadza IPO w uproszczonej procedurze na podstawie memorandum informacyjnego, co oznacza, że wartość oferty nie może przekroczyć 2,5 mln euro. Na NewConnect firma zadebiutuje najprawdopodobniej na początku przyszłego roku.
03.12.2014 | aktual.: 03.12.2014 13:38
?NewConnect będzie dla nas pierwszym przystankiem przed wejściem na rynek podstawowy. Wraz z właścicielem zdecydowaliśmy, że taka droga będzie najkorzystniejsza i najprostsza dla spółki. Przenosiny planujemy w ciągu roku-półtora. Spółka ma ogromny potencjał wzrostu, nie powinno być więc żadnych problemów ze spełnieniem wymogów formalnych GPW. W tym czasie chcemy intensywniej pracować nad wzrostem wartości dla akcjonariuszy i rozpocząć budowanie swojej pozycji na rynku kapitałowym. Mamy ambitne plany związane z rozwojem spółki, a upublicznienie z pewnością pomoże nam zwiększyć naszą wiarygodność i pozyskiwać nowych klientów w Europie" - powiedział Górowski, cytowany w komunikacie.
W ofercie inwestorzy będą mogli nabyć 850 tys. akcji serii D, czyli 15% wszystkich walorów spółki, należącej do funduszu Capital Partners I FIZ. Cena maksymalna zostanie podana 5 grudnia wraz z rozpoczęciem procesu budowy księgi popytu. Oferującym akcje Gekoplastu będzie DM Capital Partners. Zapisy będą prowadzone od 18 grudnia.
Po trzech kwartałach 2014 roku Gekoplast miał 58 mln zł przychodów (+3% r/r), 5,5 mln zł EBITDA (+ 8,6% r/r), oraz 2,97 mln zł zysku netto (+14,2% r/r).
Zgodnie z zaprezentowaną prognozą w 2014 r. obroty Gekolplastu wyniosą 76,5 mln zł, EBITDA 7,6 mln zł, z zysk netto 4,1 mln zł. Jeśli plany te uda się zrealizować, rentowność netto osiągnie poziom 5,4%.
?Dopiero jednak w 2015 r. zaczniemy w pełni konsumować efekty podjętych działań. W efekcie zrealizowanych zadań inwestycyjnych planujemy przy utrzymaniu kosztów stałych na obecnym poziomie, zwiększyć sprzedaż o ok. 18%. Umożliwi nam to skokowe zwiększenie zyskowności" - dodał prezes.
Motorem napędowym zwiększenia sprzedaży mają być nowe produkty: płyty pełne, w znacznie poszerzonym zakresie asortymentowym, przekładki plastikowe (służące głównie do transportu i składowania opakowań szklanych) oraz produkowane do tej pory płyty komórkowe.
?Zakładamy, że około 70% nowej produkcji przeznaczamy na eksport. Liczymy szczególnie na rynek niemiecki, który odpowiada za ok. 25% naszej sprzedaży i gdzie mamy doskonałe kontakty handlowe" - wskazał Górowski.
Gekoplast jest obecnie piątym w Europie (udział w rynku 7,8%) i największym w regionie CEE (ok. 30%) producentem płyty komórkowej z polipropylenu. Jego ofertę dopełniają płyty pełne oraz opakowania z tworzyw sztucznych. Spółka zaopatruje producentów i przetwórców wielu branż, m.in.: opakowaniowej, AGD, motoryzacyjnej, budowlanej czy farmacji. Dzięki temu jest odporna na dekoniunkturę w różnych segmentach rynku. Swoją produkcję wysyła do większości krajów europejskich, a udział eksportu w sprzedaży wynosi ok. 50%.
(ISBnews)