Oferta publiczna Mex Polska jeszcze we wrześniu, prospekt w przyszłym tygodniu

01.09. Warszawa (PAP) - Mex Polska, zarządzająca sieciami restauracji i klubów muzycznych, zamierza przeprowadzić ofertę publiczną swoich akcji jeszcze we wrześniu, a prospekt...

01.09.2011 | aktual.: 02.09.2011 10:38

01.09. Warszawa (PAP) - Mex Polska, zarządzająca sieciami restauracji i klubów muzycznych, zamierza przeprowadzić ofertę publiczną swoich akcji jeszcze we wrześniu, a prospekt emisyjny ma być opublikowany w przyszłym tygodniu - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.

Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła w czwartek prospekt emisyjny Mex Polska. Oferta publiczna Mexa obejmuje 1 mln akcji serii C.

Oferującym jest Dom Maklerski IDM.

"W przyszłym tygodniu opublikujemy prospekt emisyjny. W konsultacji z oferującym zdecydowaliśmy, że pomimo trudnej sytuacji rynkowej przeprowadzimy publiczną ofertę akcji jeszcze w tym miesiącu. Oczywiście, zdajemy sobie sprawę z faktu, że wiele firm odwołało lub przesunęło w ostatnim czasie IPO, jednak jesteśmy optymistami co do powodzenia naszej oferty, gdyż inwestorzy, z którymi spotykaliśmy się przy okazji realizacji innych projektów wyrażali duże zainteresowanie Mex Polska" - powiedział Paweł Kowalewski, prezes Mex Polska, cytowany w komunikacie.

Mex Polska jest spółką holdingową, zarządzającą sieciami restauracji i klubów muzycznych zlokalizowanych w największych miastach Polski oraz najpopularniejszych kurortach turystycznych. Grupa jest właścicielem ogólnopolskiej sieci restauracji meksykańskich The Mexican (10 lokali) oraz restauracji brazylijskich Browar de Brasil (2 lokale), zarządza także czterema klubami muzycznymi: Opera i Desperados w Warszawie, Bedroom w Łodzi oraz Bed we Wrocławiu.

Pod koniec kwietnia 2011 r. spółka z Grupy Mex Polska uruchomiła w Krakowie pierwszy lokal w nowym, nawiązującym do czasów PRL-u koncepcie, pod nazwą Pijalnia Wódki i Piwa.

W ciągu najbliższych miesięcy spółki z grupy zamierzają otworzyć kolejne restauracje i kluby muzyczne, które zostaną częściowo sfinansowane wpływami z oferty publicznej.

W 2010 roku spółka osiągnęła przychody w wysokości 29,6 mln zł wobec 16,6 mln zł w 2009 roku, a jej zysk netto wyniósł 4,3 mln zł wobec 0,5 mln zł rok wcześniej.(PAP)

pr/ asa/

Źródło artykułu:PAP
emisjaturystykamexpolska
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)