Oferty konsorcjów Salini i Astaldi najkorzystniejsze na odcinki S8 pod Warszawą
Warszawa, 12.09.2014 (ISBnews) - Oferty konsorcjów z Salini Polska oraz Astaldi jako liderami zostały uznane za najkorzystniejsze na realizację dwóch zadań w ramach projektowania i budowy drogi ekspresowej S8 od węzła Marki do węzła Radzymin Płd., podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Oferty miały wartość odpowiednio 331,61 mln zł brutto i 405,90 mln zł brutto.
Konsorcjum w składzie Salini Polska, Salini Impregilo, Todini Costruzioni i PRIB Export-Pribex ma najkorzystniejszą ofertę na zadanie I, czyli budowę S8 od węzła Marki (bez węzła) do węzła Kobyłka, natomiast konsorcjum Astaldi i PBDiM Mińsk Mazowiecki wybrano w zadaniu II, obejmującym budowę odcinka od węzła Kobyłka (bez węzła) do węzła Radzymin Płd.
Oba zadania obejmują m.in. budowę i przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową, budowę dróg obsługujących tereny przyległe do projektowanego pasa drogowego, budowę obiektów inżynierskich, chodników, ścieżek rowerowych oraz urządzeń ochrony środowiska takich, jak zabezpieczenia akustyczne i przejścia dla zwierząt. Zadanie I zakłada także budowę obwodu utrzymania drogi (OUD).
Nowy odcinek będzie liczył łącznie 14,7 km długości. W zadaniu pierwszym mieści się również budowa węzła Zielonka, a w drugim - węzła Wołomin.
Cała droga ekspresowa S8 prowadzi z Wrocławia do Białegostoku, przez Sieradz, Piotrków Trybunalski i Warszawę. Odcinek Marki - Radzymin jest fragmentem połączenia Warszawy z Białymstokiem, usprawni także komunikację w aglomeracji warszawskiej, komunikując stolicę z Markami, Zielonką, Kobyłką i Wołominem.
(ISBnews)