WAŻNE
TERAZ

To w ich dom uderzyły szczątki drona. "Przez okno patrzę: leci dach"

Ok. 2 tys. sklepów w Polsce korzysta w Polsce z marketingu zapachowego

W Polsce ok. 2 tysiące sklepów korzysta z aromamarketingu, tj. marketingu zapachowego. Najczęściej wykorzystywane są zapachy na bazie kwiatu herbaty - poinformował przedstawiciel jednej z firm marketingowych podczas Kongresu Dyrektorów Marketingu w Sopocie.

Obraz
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

W kongresie bierze udział ponad 400 osób odpowiedzialnych za rozwój, strategię, marketing i sprzedaż w firmach.

Przedstawiciel jednej z firm zajmujących się reklamą powiedział PAP w poniedziałek, podczas pierwszego dnia kongresu, że jednym z nowszych trendów w branży w Polsce jest aromamarketing. Chodzi o wywieranie wpływu na zachowanie klienta w miejscu sprzedaży za pomocą indywidualnie dobranych kompozycji zapachowych. Zwrócił uwagę na dynamiczny rozwój takiego marketingu - "to są tysiące procent wzrostu tylko w ubiegłym roku".

Wyjaśnił, że celem aromamarketingu jest m.in. to, by ludzie lepiej czuli się w sklepie i zostali w nim na dłużej. Zauważył jednak, że nawet jeżeli zrobi się wiele w sprawie "budowania klimatu", a klient będzie miał nieprzyjemną obsługę, to i tak nic nie kupi.

Powiedział, że w Polsce w aromamarketingu najczęściej wykorzystuje się zapachy na bazie kwiatu herbaty. - Jest to zapach odświeżający, specyficzny, akceptowany przez ok. 70 proc. badanych klientów - dodał. Z aromamarketingu korzystają m.in. galerie handlowe, hotele, kasyna, sieci sklepów obuwniczych. Powiedział, że w jednej z galerii handlowych w Lublinie o powierzchni 65 tys. m kw. emitowany jest zapach dymu drzewa sandałowego.

Rozmówca PAP ujawnił, że np. w sklepach, gdzie decyzje podejmują najczęściej kobiety, emitowane są zapachy afrodyzujące, np. piżma.

Przekonywał, że "marketing jest zabawą, a nie sztuczkami czy okłamywaniem. Próbujemy ludziom pokazać lepszy świat, fajniejszą rzeczywistość niż jest dookoła i o to w całym tym zagadnieniu chodzi". "Klient oczekuje nie tylko dobrej obsługi i ceny, ale też miłej i dobrej atmosfery i my w tym pomagamy poprzez muzykę, dobry przekaz i aromamarketing" - dodał.

Przedstawiciele branży mówili podczas kongresu, że przyszłością reklamy jest marketing 5D, czyli działający na wszystkie zmysły i zakładający interakcję z klientem.

Z kolei prezes spółki przygotowującej kongres powiedział PAP, że polski marketing za granicą postrzegany jest jako "zaściankowy". Świadczy o tym - jak mówił - mała liczba kampanii odważnych, przełamujących pewne konwenanse, które byłyby zauważalne. Przyczyn "zaściankowości" polskiego marketingu upatruje m.in. w obawach dotyczących skuteczności oraz w ograniczonym budżecie.

Podkreślił, że w marketingu liczy się pomysł. Przy wykorzystaniu internetu i mediów społecznościowych można przeprowadzić efektywne działania merketingowe przy relatywnie niskich nakładach finansowych - dodał.

W pięciodniowym Kongresie Dyrektorów Marketingu w Sopocie biorą udział osoby odpowiedzialne za rozwój, strategię, marketing i sprzedaż w firmach. Program spotkania przewiduje wystąpienia ponad 80 prelegentów z kraju i zagranicy m.in. na temat sprzedaży, mediów społecznościowych, badań i trendów oraz trendów w marketingu, internecie, komunikacji i mediach.

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Masowe zwolnienia w Łodzi. "Firma odwróciła się plecami"
Masowe zwolnienia w Łodzi. "Firma odwróciła się plecami"
Rosyjskie drony w Polsce. Terytorialsi w gotowości. Co z pracą?
Rosyjskie drony w Polsce. Terytorialsi w gotowości. Co z pracą?
Media w Rosji o dronach w Polsce. Skandaliczne zdania o Rzeszowie
Media w Rosji o dronach w Polsce. Skandaliczne zdania o Rzeszowie
Rosyjskie drony spadły w Polsce. Lokalni przedsiębiorcy komentują
Rosyjskie drony spadły w Polsce. Lokalni przedsiębiorcy komentują
Nie pojechali na wakacje. Domagają się 29 tys. zł odszkodowania
Nie pojechali na wakacje. Domagają się 29 tys. zł odszkodowania
Zamknięcie granicy z Białorusią. Ci przedsiębiorcy mają z tym problem
Zamknięcie granicy z Białorusią. Ci przedsiębiorcy mają z tym problem
Setki milionów długów. Ogromny problem sezonowej gastronomii
Setki milionów długów. Ogromny problem sezonowej gastronomii
Senior wciąż nie daje znaku. Rodzina oskarża dom pomocy
Senior wciąż nie daje znaku. Rodzina oskarża dom pomocy
Przymrozki zdemolowały polskie sady. "Tanio nie będzie"
Przymrozki zdemolowały polskie sady. "Tanio nie będzie"
Takie ryby jechały do nas z Rosji. Natychmiastowa reakcja służb
Takie ryby jechały do nas z Rosji. Natychmiastowa reakcja służb
Padła "szóstka" w Lotto. Zwycięzca zdobył najwyższą wygraną w tym roku
Padła "szóstka" w Lotto. Zwycięzca zdobył najwyższą wygraną w tym roku
Nowy bon turystyczny. Startuje w Światowy Dzień Turystyki
Nowy bon turystyczny. Startuje w Światowy Dzień Turystyki