Około 11,4 mln Polaków oglądało ogłoszenie sondażowych wyników wyborów

11 mln 434 tys. 179 osób oglądało w niedzielny wieczór ogłoszenie sondażowych wyników wyborów prezydenckich - wynika z badania firmy Nielsen Audience Measurement. Największą widownię zgromadził wieczór wyborczy nadawany przez TVP.

25.05.2015 14:15

Sondażowe wyniki ogłoszono w niedzielę o 22.30, natychmiast po zakończeniu ciszy wyborczej. Według nich wybory wygrał Andrzej Duda, pokonując prezydenta Bronisława Komorowskiego. Jak wynika z badania Nielsen Audience Measurement, przez pierwsze pięć minut po ogłoszeniu wyników kanały emitujące wieczory wyborcze oglądało 11,4 mln widzów.

Największą widownię zgromadziło w tym momencie TVP1 - ponad 4 mln 801 tys. osób. 1 mln 838 tys. widzów wybrało TVN24, a 1 mln 763 tys. - TVP INFO. Polsat oglądało ponad 1 mln widzów, TVN 776 tys., Polsat News 371 tys., TVP Polonia 328 tys., TVN Biznes i Świat 315 tys., a Polsat News 2 prawie 182 tys.

Cały "Wieczór Wyborczy" nadawany przez TVP1 oglądało średnio 3,5 mln widzów. Było on podzielony na dwie części - pierwszą w godz. 20.45 - 21.15 oglądało 3 mln 689 tys. widzów, a drugą - w godz. 22.11 - 23.35 - 3 mln 492 tys. osób.

"Wieczór Wyborczy" emitowany w TVP INFO od 20.45 do 1.20 przyciągnął około 1 mln widzów, a "Wieczór Wyborczy" transmitowany przez TVP Polonia obejrzało 164 tys. osób (pierwszą część) i 240 tys. (drugą część).

Program "Polska Wybiera" Polsatu obejrzało 1 mln 17 tys. widzów. Polsat News zgromadził w godz. 20.45 - 21.54 około 205 tys. osób i 234 tys. w godz. 22.15 - 1.14, natomiast Polsat News 2 prawie 32 tys. i 70 tys.

"Czas Decyzji" nadawany w godz. 22.25-23.09 w TVN przyciągnął około 650 tys. osób. Program TVN24 zgromadził w godz. 19.21 - 1.31 około 747 tys. widzów, a TVN24 Biznes i Świat - 136 tys. osób.

Oficjalne drugiej tury wyborów prezydenckich Państwowa Komisja Wyborcza ma podać w poniedziałek o godz. 18.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)