Opolskie/ Od środy objazd drogi krajowej nr 11 w Byczynie
W związku z kapitalnym remontem przejazdu kolejowego przecinającego drogę krajową nr 11 koło Byczyny (Opolskie) od środy do 20 września kierowców czekają objazdy. Remont przejazdu to część większej inwestycji na linii Kluczbork - Ostrzeszów.
09.09.2014 16:25
Rzecznik opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) Michał Wandrasz poinformował, że będą dwie trasy objazdu - jedną wytyczono dla samochodów ciężarowych ważących więcej niż 12 ton, drugą - dla pojazdów nieprzekraczających tej masy.
Ciężarówki poprowadzone zostaną od środy drogami krajowymi nr 42 i 39 - przez Kluczbork, Wołczyn, Namysłów do Kępna. Objazd ten będzie miał 78 kilometrów. Mniejsze pojazdy, o masie poniżej 12 ton, kierowane będą natomiast drogami powiatowymi.
Rzecznik prasowy PKP PLK Mirosław Siemieniec poinformował PAP, że remont przejazdu kolejowego koło Byczyny realizowany jest na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w ramach remontu linii kolejowej nr 272 na odcinku Kluczbork - Ostrzeszów. Wartość całej tej inwestycji to ponad 278 mln zł, z czego ponad 200 mln zł pochodzi z unijnych pieniędzy z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
"Inwestycja ta skróci czas podróży między Kluczborkiem a Ostrzeszowem" - argumentował Siemieniec. Wyjaśnił, że dzięki niej pociągi pasażerskie na tej trasie przyspieszą do 120 kilometrów na godzinę, a towarowe do 80 kilometrów na godzinę. "Dzięki temu czas przejazdu pociągów dalekobieżnych będzie krótszy o około 20 minut. Natomiast w przypadku pociągów regionalnych, które zatrzymują się na każdym przystanku, czas przejazdu skróci się o około 11 minut" - dodał.
Siemieniec poinformował, że w czerwcu w ramach remontu linii Kluczbork-Ostrzeszów oddano już do użytku szlaki Krzywizna - Byczyna oraz Byczyna - Kostów. "Roboty były i są prowadzone na jednym torze, by utrzymać kursowanie pociągów (...). Wszystkie prace są zaplanowane i uwzględnione w rozkładzie, nie wpływają na punktualność pociągów" - zapewnił rzecznik PKP PLK.
Rewitalizacja linii kolejowej Kluczbork - Ostrzeszów kończy się w sierpniu 2015 r. Przewiduje m.in. wymianę około 86 kilometrów toru. Inwestycja ma też poprawić bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych. "Efektem prac będą również nowe, funkcjonalne perony, które podniosą komfort obsługi podróżnych na stacjach w Byczynie, Kostowie, Łęce Opatowskiej, Domaninie, Krzywiźnie, Biskupicach, Słupi, Kępnie oraz Ostrzeszowie" - wyliczył Siemieniec i podsumował, że łącznie wyremontowanych zostanie 12 peronów. Wszystkie zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się oraz dla osób niewidomych.